HET EETDAGBOEK VAN LIZ

Ik vond het wel weer eens tijd voor iets nieuws én ik vond het tijd voor een eetdagboekje. Maar sinds de laatste keer dat ik die deelde is er eigenlijk niet zo heel erg veel veranderd en dat bracht me op het (vind ik zelf) briljante idee om het eetdagboek van andere dames (en heren ofcourse) te posten die net als ik bezig zijn met gezonde voeding. Vandaag trappen we gelijk goed af met Liz Lucasse. Liz heeft net als ik Zeeuwse roots en je kent haar misschien nog wel uit het programma Hollands Next Top Model waar ze in 2014 aan mee deed. Inmiddels werkt ze als model en neemt ze je mee in wat ze zoal eet op een dag. Ik geef dan ook met veel plezier het woord aan Liz!

Hii ik ben Liz Lucasse en ben gevraagd om jullie mee te nemen in mijn leven. Ik doe fulltime modellenwerk en daardoor is sport en voeding een groot onderdeel van mijn leven. Voor mijn werk reis ik veel en daarom kan het soms best lastig zijn om gezond en niet te veel of te weinig te eten. Daarom neem ik altijd snacks mee zoals fruit, rijstwafels, crackers, nootjes, etc. Dit doe ik ook als ik moet werken. Een werkdag ziet er namelijk nooit hetzelfde uit. Soms moet ik om 9 uur beginnen, maar het kan ook zijn dat ik om 7 uur ergens moet zijn. Er wordt altijd voor lunch gezorgd en vaak kun je wel een gezonde keuze maken. Alleen krijg je je lunch soms pas om 3 uur (dit is vooral in het buitenland) en als ik dan om 7 uur ‘s ochtends al hebt ontbeten is de kans groter dat ik te veel eet tijdens de lunch. Door mijn snacks zorg ik ervoor dat ik die tijd kan overbruggen, en als ik echt honger krijg geef ik dat natuurlijk ook wel aan.

Ook kan het zijn dat ik juist wat minder werk en veel thuis zit. Dan kan ik soms te veel gaan snacken. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken als ik thuis ben. Dan pak ik in ieder geval gezondere versies (al kan je daar ook te veel van eten). Ik hou van eten en vind het dus ook leuk om te koken en nieuwe dingen uit te proberen en op dat soort momenten heb ik daar ook tijd voor.

Naast voeding is sporten ook een onderdeel van mijn leven. Samen met mijn vriend wandel ik veel buiten. Ik vind het fijn om dit samen met iemand te doen, omdat ik dan sneller ga en het gezelliger is. Daarnaast ga ik ook naar de sportschool. Hier doe ik verschillende oefeningen. Doordat ik personal training heb gedaan gericht op modellenwerk weet ik goed wat ik moet doen. Het fijne is dat ik veel oefeningen ook thuis of in een hotelkamer kan doen. Ook vind ik pilates en power-yoga heel leuk. Door het vele reizen heb ik al een poos geen lessen gevolgd, maar dit wil ik eigenlijk wel weer gaan doen. Het is vaak pittig, maar ik ontspan er ook van. In de sportschool of thuis doe ik wel pilates en/of yoga oefeningen, maar dat is toch anders dan tijdens een les.

Maar wat eet ik zoal op een dag? Ik heb mijn voeding 2 dagen voor je bijgehouden.

Dag 1
Ontbijt: havermout met appel, lijnzaad, kaneel- en gemberpoeder en dit maak ik aan met water


Tussendoor: tomaatjes en olijven
Lunch: 2 crackers met hummus en komkommer en 2 rijstwafels met hüttenkäse en komkommer
Tussendoor: meloen
Avondeten: slamix, kip, chilipeper, edelgist vlokken, klein beetje kaas, quinoa mix (quinoa, pompoenpitten, hennepzaad en sojabonen)


Tussendoor: eiwitreep

Dag 2
Ontbijt: skyr, gepofte quinoa, bramen, 1 pruim, lijnzaad, bijenpollen en muesli mix (muesli, kaneel en zonnebloempitten)


Tussendoor: cracker met wat boter en pindakaas
Lunch: cracker met een ei, cracker met een plakje kalkoenfilet en nog een beetje salade (komkommer, olijven en nog wat van de quinoa mix van gister (quinoa, pompoenpitten, hennepzaad en sojabonen)


Tussendoor: zelfgemaakte bananencake. Ik vries altijd plakjes in als ik een cake bak zodat je altijd een plakje uit de vriezer kan pakken


Avondeten: 2 volkoren wrap pizza’s. 1 met tomatenpuree, tonijn, olijven, tomaat, paprika, edelgist vlokken en geitenkaas en 1 met tomatenpuree, gegrilde kip, zongedroogde tomaten, olijven, ui en paprika.


Tussendoor: 2 stukjes pure chocolade

Wat ik je nog mee zou willen geven is blijf genieten van eten en van sporten! Laat het niet je leven beïnvloeden, het moet leuk blijven! Door mijn werk ben ik er misschien meer mee bezig, maar ik vind sporten en koken leuk. Doe dus waar je je goed bij voelt!

En tot zover het eerste eetdagboekje wat niet van mijzelf is! Ik hoop dat je het leuk vond en ik wil Liz heel erg bedanken voor haar moeite en tijd! Wil jij ook graag jouw eetdagboekje via deze website delen dan kan dat, stuur dan even een mailtje naar contact@wayofhealth.nl

Kopafbeelding door Charlie de Keersmaecker

Tagged , , , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *