Review: Lisa van Cuijk | In love with health

Na het boek Healthy Pleasures bracht Lisa van Cuijk van In love with health op 3 mei haar nieuwe boek uit: In love with health. Lisa is voedingscoach en heeft meer dan 15.000 vrouwen geholpen naar een gezond, slank en fit lichaam. Op Instagram werd haar boek ruimschoots gepromoot waardoor ik het boek direct heb besteld. Haar eerdere boek trok mijn aandacht niet, maar In love with health past perfect bij waar ik nu mee bezig ben en gezien Lisa’s kennis en ervaring kon het niet anders dat dit boek leerzaam zou zijn. En Lisa’s recepten he.. I just can’t!

Liefde voor jezelf en voor een gezonde manier van leven staan centraal in dit boek. Volgens Lisa is dit van onschatbare waarde om je doel te bereiken. Ze neemt je mee in haar verhaal; hoe ze is gekomen waar ze nu staat, wat ze heeft moeten doen en laten en ook deelt ze tips en tricks die haar hebben geholpen. Daarnaast gaat het boek ook in op de onderwerpen perfectie en imperfecties, vergelijken, social media en de maatschappij. Deze onderwerpen zijn tegenwoordig behoorlijk hot topic. Alle celebraties met hun perfecte size zero figuurtjes zorgen ervoor dat tal van mensen dit als perfectie zien en er alles voor over hebben ditzelfde doel te behalen. Terwijl dit juist vaak ten koste gaat van een gezond lichaam. Lisa deelt haar kijk op deze onderwerpen en haar manier van schrijven zorgt voor een duidelijk en overtuigend verhaal.

IMG_2933

Lisa is ook bekend vanwege haar Slimming Body methode. Deze methode heeft zij zelf ontwikkeld en helpt je een gezond lijf en een gezonde levensstijl te krijgen en te behouden (wat vaak de grootste struggle is!). Je hoeft bij deze methode geen calorieΓ«n te tellen en niet te letten op je vet of koolhydraat inname, wat vrij uniek is! In het boek wordt duidelijk uitgelegd hoe deze methode eruit ziet en hoe je deze toe kunt passen. Het is eigenlijk een kleine sneak preview, je vindt een voedingsschema voor 1 week in het boek en een bijbehorend boodschappenlijstje. To be honest, het voedingsschema sprak me enorm aan! Qua calorie inname past het voor mij nu niet maar ik ga dit schema sowieso een keer aanhouden! Mocht je interesse hebben om de Slimming Body methode te volgen, klik dan hier om je aan te melden.

IMG_2934

En natuurlijk staan er heerlijke recepten in dit boek. De recepten zijn onderverdeeld in verschillende categorieΓ«n die je weer kunt koppelen aan de Slimming Body methode. Je vindt recepten in het boek voor het ontbijt, de lunch en het avondeten. Maar ook smoothie recepten en snacks. Persoonlijk ben ik enorm benieuwd naar de hartige wafels die je hierboven al hebt gezien. Maar ook de mango peanutbutter smoothie, de gevulde ei muffins en de carrot cake koekjes staan op mijn must try lijstje. De foto’s zijn prachtig en de recepten zijn heel duidelijk, net als op de site.

IMG_2935

En dan -op de laatste paar pagina’s- deelt Lisa haar ultieme guilty pleasures. En ja, die zijn stuk voor stuk amazing! Ik heb eigenlijk geen slecht woord over voor dit boek! Het is ontzettend mooi vormgegeven, de foto’s zijn prachtig. De teksten zijn goed en educatief. Lisa’s visie is af en toe echt een verademing en zorgt bij mij hier en daar voor een goede reality check. En dat is super positief! Dit boek gaat mij, en vele anderen zeker op weg helpen. Hoe ver je ook bent in je fitjourney, dit boek is geschikt voor iedereen. Kortom, een dikke aanrader!

Je kunt het boek hier bestellen.