MY WEEK IN FOOD #4

Het is weer tijd om jullie mee te nemen in wat ik afgelopen week allemaal heb gegeten. Zoals jullie misschien wel hebben meegekregen verloopt het cutten niet helemaal vlekkeloos. En dat is een understatement. Vorige week startte ik met poging 517 en dat ging fantastisch tot Koningsdag. Ik mocht van mezelf een oranje tompouce, dat werden er 2 en ook nog wat lekkere broodjes. Want dat is zo gezellig. De dag erna vierden we de verjaardag van mijn vader met taart en nootjes, en overdag ook weer lekkere broodjes want ’s avonds zou het toch al “mis gaan”. En zondag, tja, ook toen heb ik van alles gegeten wat niet binnen mijn macro’s past. Eindstand begin ik deze week nogal bloated, maar met goede moed. Ik ga jullie laten zien hoe ik de draad weer op pak na een uit de hand gelopen cheat.

MAANDAG 30 APRIL 2018

De dag begint iets te hectisch naar mijn smaak en ik heb een intens rammelende maag. Resultaat van het afgelopen weekend, gaat ook zo weer over. Ik ontbijt om 9 uur  met 200 gram Skyr van de Lidl in de smaak vanille met 40 gram Delicious Protein Granola van XXL Nutrition in de smaak chocolate caramel. Nog steeds niet beu deze combi. Om 11 uur neem ik een snackje: 30 gram ongebrande noten (momenteel groot van van de Protein mix van Planters) en 125 gram cherrytomaatjes. Geniet niet per se van die laatste, maar ik moet meer veggies eten van mezelf en dit is toch al de helft van de aanbevolen hoeveelheid.

Om 12.30 uur is het lunchtijd op kantoor en eet ik 3 volkoren rogge crackers met 40 gram pikante hummus (ook van Lidl, lievelings!) en een halve komkommer. Om 15 uur is het weer tijd voor een snackje en ik heb 1 van mijn lievelings repen mee: de Snickers Protein. Samen met de Mars de beste kopieën van het origineel. Beide zijn trouwens verkrijgbaar in de Way of Health Shop. Om 17.30 uur ben ik thuis en eet ik een rijstwafel met 10 gram appelstroop. Ik doe een scoopje BCAA’s in een shaker en vertrek richting de sportschool. Ik train vandaag rug, schouders en biceps. Rond 19 uur zijn we weer thuis en drink ik een eiwitshake en ik eet daarbij een klein banaantje.

Terwijl ik die naar binnen werk is het tijd om te koken. Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt en maak burgers. De vegetarische burgers van Veggie Chef gaan in de Airfryer. De Lean Burger Buns van Prozis gaan in de oven en ik snijd in de tussentijd een tomaat in plakjes en bak een eitje in de pan. Ik doe een hand ijsbergsla op het broodje, vervolgens de burger, het eitje, de tomaat en top het af met wat ketchup. Dit valt bij mij dus wel in de categorie #foodporn en met 450 calorieën is het ook hartstikke #cutleven proof.

Rond 20.30 uur is het tijd voor mijn laatste snack. Ik drink een smoothie op basis van water met een scoop whey isolaat van Prozis en 50 gram spinazie (ik gebruik de bevroren deelblokjes). Omdat er nog ruimte is in mijn calorieën eet ik ook het restje Skyr van vanochtend nog op, in totaal 100 gram.

Vandaag streep ik 1802 calorieën af waarvan 36% koolhydraten, 36% eiwitten en 28% vetten. Mijn vezeldoel haal ik nét niet met 24 gram. Wel heb ik in totaal 350 gram groente gegeten en dat is best goed voor mijn doen.

DINSDAG 1 MEI

Mijn dag begint vandaag weer hetzelfde als gister: om 9 uur lepel ik 200 gram Skyr van de Lidl naar binnen, ook weer in de smaak vanille. Daarbij nog 40 gram Delicious Protein Granola en mijn ontbijtfeestje is compleet. Ook mijn ochtendsnack is hetzelfde: 30 gram ongebrande noten en 125 cherrytomaatjes. En surprise surprise, mijn lunch is óók weer hetzelfde. Wel een extra cracker vergeleken met gister en wat extra pikante hummus. Ook de halve komkommer is weer van de partij.

Om 15 uur is het weer snacktijd en vandaag heb ik ook weer een favorietje bij me. Ik ga voor de Grenade Carb Killa reep in de smaak Peanut Nutter. Als je van pindakaas houdt dan wil je deze. Ook deze is verkrijgbaar in de Way of Health Shop.

Uit mijn werk ga ik eerst nog boodschappen doen. Op een lege maag. Ik maak altijd een lijstje in mijn telefoon waar ik niet van af wijk. Zo weet ik de verleiding 99% van de tijd prima te weerstaan. Eenmaal thuis is het nog tijd voor cardio. Ik ga 5 kilometer wandelen en daarna is het tijd om te koken. Ik maak een fritatta met 2 eieren, geraspte oude kaas en broccoli en eet deze op een pitabroodje.

Om 20 uur lepel ik nog een proteïne puddinkje naar binnen van Prozis en dat was alles alweer voor vandaag. In totaal heb ik 1613 calorieën gegeten waarvan 27% koolhydraten, 30% eiwitten en 43% vetten. Mijn tekort aan vezels van gisteren compenseer ik vandaag ruimschoots met 35 gram. Ook heb ik vandaag weer 425 groente weggetikt.

WOENSDAG 2 MEI

Vandaag geen Skyr als ontbijt, maar 2 proteïne pannenkoeken die ik maakte met de mix van Prozis. Ik eet ze koud, persoonlijk vind ik ze dan veel lekkerder dan warm. Om 11 uur is het weer tijd voor mijn dagelijkse portie vetten. Ik vind het altijd lastig om voldoende vetten binnen te krijgen dus ongebrande noten zijn wel een dagelijks terugkomend ding in mijn schema. Om 12.30 uur is het alweer lunchtijd. Ik eet 3 volkoren rogge crackers met Eru balans smeerkaas, een halve komkommer en 125 gram cherrytomaatjes. Om 15 uur neem ik weer een eiwitreep. Vandaag ga ik voor de Fudge Caramel bar van Atkins. Alsof je daadwerkelijk fudge zit te eten. Je kunt deze bestellen bij Afvallen met Bregje. Eenmaal thuis eet ik een rijstwafel met appelstroop en vertrek ik weer richting de gym. Vandaag is het tijd voor benen en billen en een beetje buik. Eenmaal thuis maak ik een after workout smoothie op basis van water, een scoop whey isolaat, 50 gram spinazie en een kleine banaan.

In de tussentijd ben ik bezig met het avondeten. Afgelopen weekend ontving ik de nieuwe koolhydraatarme wraps van Atkins en die staan vanavond op het menu. Ik vul ze met een omelet van 2 eieren, 2 flinke handen mesclun sla, 50 gram kipfilet en een beetje mayonaise. Proteïne bommetje en mega lekker!

Voordat ik naar bed ga is er nog ruimte voor een snackje. Omdat ik vrij laag in koolhydraten zit ga ik voor een appel. Daarmee heb ik vandaag 1792 calorieën gegeten waarvan  28% koolhydraten, 33% eiwitten en 39% vetten. Ook mijn vezels zijn weer on point vandaag: 48 gram en ook heb ik weer een kleine 400 gram groente binnen. It ain’t that hard! Overigens drink ik op dagelijkse basis 2 tot 3 liter water en daarnaast nog 1 tot 2 blikjes zero frisdrank.

DONDERDAG 3 MEI

Ik begin mijn dag met 200 gram magere Franse kwark, wat zoetstof en 30 gram Delicious Protein Granola van XXL Nutrition. Inmiddels durf ik mijn 11 uur snack al bijna niet meer te delen: 30 gram ongebrande noten en 125 gram cherrytomaten. Gelukkig wissel ik de rest van mijn maaltijden íets meer af gedurende de week. Mijn lunch bijvoorbeeld, die bestaat vandaag uit 4 rijstwafels, 100 gram gerookte zalm en een halve komkommer. Dat dan weer wel. Om 15 uur is het weer tijd voor een reepje, vandaag weer een Snickers die je hier kunt shoppen. Eenmaal thuis mik ik weer een rijstwafel met appelstroop naar binnen en vertrek ik richting de sportschool. Daarna een scoopje whey isolaat in de blender met water en een banaan. Dit drink ik op tijdens het koken. Vandaag eten we zelfgemaakte broccoliburgers met pitabroodjes en een beetje ketchup. Was overigens nog niet zo’n succes als ik zou willen. En fotogeniek waren ze al helemaal niet.

Ik kom vandaag niet aan mijn vetten dus als snack neem ik een lepel uit de pindakaaspot. Zo. Lekker. In totaal heb ik vandaag 1800 calorieën gegeten waarvan  36% koolhydraten, 31% eiwitten en 33% vetten. In totaal  20 gram vezels, wat eigenlijk net te weinig is en ruim 400 gram groente, wat prima is.

VRIJDAG 4 MEI

Ontbijten met pancakes vind ik zo intens fijn. Dus dat is dan ook precies wat er vandaag op het menu staat. Ik gebruik hiervoor weer de mix van Prozis en bak er 2 die ik om 9 uur koud op eet. Yum. We lunchen vandaag op kantoor met broodjes van ‘t Smoske. FYI: de lekkerste broodjeszaak hier in Zeeland en hier kan ik geen nee tegen zeggen. Dus ik heb mn macro’s omgegooid en eet als 11 uur snack 125 gram cherrytomaatjes. Tijdens de lunch ga ik dus voor een broodje Smos. Een witte baguette met Belgische mayonaise, sla, kaas, komkommer en geraspte worteltjes. Goed voor zo’n dikke 600 calorieën. En zo lekker!

Om 15 uur is het weer snacktijd. In plaats van een eiwitreep ga ik vandaag voor 30 gram ongebrande noten. Het is een beetje karig allemaal, maar je moet iets over hebben voor zo’n lekker broodje. Vandaag geen gym en ik ben kapot moe dus ik ga voor makkelijk. Ik mik een zak krieltjes en 2 kipburgers in de Airfryer, een potje worteltjes in de pan en eet dat samen met Cerezo op met een beetje ketchup. Er rust een soort taboe op groenten uit blik/pot, maar ik zie er het kwaad oprecht niet van in. Er zit inderdaad wat meer zout in, maar voor af en toe? Not a problem als je het mij vraagt. Halverwege de avond eet ik nog een bakje Kvarg in de smaak Straciatella.

Vandaag streep ik 1737 calorieën af waarvan 37% koolhydraten, 28% eiwitten en 35% vetten. De vezels staan vandaag op 18 gram wat bést beter had gekund. Ook mn groente inname is vandaag niet optimaal. In ieder geval 250 gram, dat dan weer wel.

ZATERDAG 5 MEI

De laatste dag van dit eetdagboekje, en die begin ik met 3 rijstwafels met appelstroop en een bezoekje aan de sportschool. Hierna rijden we gelijk door naar de supermarkt voor de boodschappen. Haat aan boodschappen op zaterdag trouwens, maar het is vandaag even niet anders. Eenmaal thuis drink ik nog een eiwitshakje en eet ik deze reep van Prozis die naar de Haribo bananen snoepjes smaakt. Love it. Bestellen kan via deze link.

Hierna spring ik onder de douche om me klaar te maken voor de rest van de dag. Voordat we de deur uit gaan mik ik nog 3 eieren in de pan met 2 plakjes jong belegen kaas die ik eet als lunch. Het is super lekker weer dus we besluiten op pad te gaan om foto’s te schieten. Dex gaat ook mee en vindt het fantastisch buiten. Tussen alle fun door eet ik nog een meegebracht reepje van Prozis. Dezelfde als hierboven maar dan in de smaak cookies & cream die ook een aanradertje is.

Eenmaal thuis beginnen we aan het avondeten. Ik ga voor een Magioni pompoen pizzabodem en beleg deze met tomato frito, courgette, rode ui, kipfilet, mozzarella, een beetje zout en veel versgemalen zwarte peper.

Mijn avondsnackje is iets waar ik al een paar dagen naar uit kijk. Ik liep namelijk eerder deze week tegen het tompouce ijs van Hertog aan. Ik hou intens van tompoezen en vind dit de meest briljante uitvinding in tijden. Hertog, ik hou van jullie voor het maken van dit ijsje. En ook voor het maken van een kleine portie zodat ik niet de hele bak leeg eet.

Inclusief pizza en ijs heb ik vandaag 1799 calorieën gegeten waarvan 38% koolhydraten, 28% eiwitten en 34% vetten. Qua vezels zit ik precies op 25 gram, mijn groente goal heb ik vandaag verre van niet gehaald. Maar goed, ik geloof in een goede balans en gezien mijn inname de rest van de week ga ik me hier totaal niet druk om maken.

Dit was weer een kijkje in mijn huidige eetschema. Zoals je ziet cheat ik niet, eet ik genoeg lekkers en weet ik dat voor elkaar te krijgen in een relatief klein calorieënbudget en haal ik ook gewoon mijn macro’s. Wil jij dit ook leren? Meld je dan snel aan voor mijn coaching via deze link.

1 thought on “MY WEEK IN FOOD #4

  1. Amy

    Hey Linda,

    Dank je wel voor het delen van je eetschema.
    Heel inspirerend om te zien wat je eet, wanneer en hoe flexibel je daarmee omgaat.
    Ik ga de recepten ook eens proberen!

    Liefs

Geef een reactie