MY WEEK IN FOOD #3

Hij is een weekje te laat, maar onder het mom van beter laat dan nooit hier de 3e editie van MWIF. De afgelopen weken was mijn voeding alles behalve on point. Een bewuste keuze overigens, een laag vetpercentage is namelijk niet het belangrijkste in het leven. Genieten en leven wel. Dat daar de afgelopen maand ook wat meer en ander eten dan anders bij kwam kijken geeft voor mij dan ook niet. Zolang je de draad weer op pakt kan het weinig kwaad. Deze week begin ik het aan het zogenaamde #cutleven. Calorieën iets lager, macro’s iets anders en knallen!

MAANDAG 5 MAART

Ik begin de dag met 200 gram magere Franse kwark en 40 gram Delicious protein granola van XXL Nutrition. Momenteel één van mijn favoriete ontbijtjes. Vult lekker en smaakt heerlijk. Halverwege de ochtend neem ik 30 gram ongezouten cashewnoten. Verkeerd meegenomen uit de supermarkt trouwens, want deze jongens zijn gebrand en meestal ga ik voor de ongebrande variant. Ook dit is af en toe écht niet erg. Om half 1 is het lunchtijd op kantoor en ik eet 4 volkoren roggecrackers met Eru Balans 15+ smeerkaas, een halve komkommer en heel veel versgemalen zwarte peper.

Halverwege de middag is het weer snack o’clock. Ik ga vandaag voor een Mars Protein die je in de Way of Health Shop kunt bestellen en drink een flesje BCAA Energy weg van XXL Nutrition. Favorietje wel, vooral de Berry variant.

Ik vertrek iets eerder van kantoor dan normaal want ik moet even met Dex langs de dierenarts. Eenmaal thuis schuif ik nog even snel 2 rijstwafels met appelstroop naar binnen en vertrek ik richting de sportschool. Tijdens het trainen drink ik de BCAA’s van Health Advies Breda die zij samen met Snap Nutrition hebben ontwikkeld (lemon drop is écht een aanrader!) en na het trainen drink ik een eiwitshakeje en eet ik nog een banaan. Dan is het alweer tijd voor het avondeten. Ik maak een #cutleven favorietje: gekookte rijst, gekookte broccoli, 2 geroerbakte eitjes en 2 eetlepels chilisaus van 2B Slim die je bij Afvallen met Bregje  kunt bestellen.

Voor het slapen zie ik dat ik nog wat vetten te kort kom. Simpele oplossing: lepel in de pindakaas pot en smullen maar. In totaal eet ik vandaag 1700 calorieën (op de calorie af ja) waarvan 38% koolhydraten, 32% eiwitten en 30% vetten.

DINSDAG 6 MAART

Vandaag zit ik de hele dag in opleiding en heb ik geen koelkast tot mijn beschikking. Op zich geen probleem, pas ik mn voeding gewoon op aan. Ik start de dag met 2 proteïne pannenkoeken die ik maak van de mix van Scitec Nutrition die ik laatst kocht bij Health Advies Breda. Zijn koud ook super lekker dus ik mik ze in een boterhamzakje en neem ze mee. Halverwege de ochtend eet ik nog een appel en als lunch schuif ik 3 volkoren roggecrackers naar binnen met pindakaas en een halve komkommer. Op die pindakaas gaat trouwens ook een lading zwarte peper. Want zwarte peper is gewoon overal lekker op. Tussen de middag eet ik nog een Bounty protein (ook verkrijgbaar in de Way of Health Shop en die vult helaas niet zo goed als ik zou willen.

Na de opleiding ga ik boodschappen doen met een rammelende maag. Ik kies voor een flesje AA Zero om die trek ik voedsel een beetje te temmen en dat werkt. Eenmaal thuis knal ik een lasagne in elkaar, volgens dit recept. Terwijl deze in de oven staat gaan we nog een stukje wandelen buiten. Kleine 5 kilometer in 3 kwartier. Daarna is het tijd om lekker te gaan eten. Voor het slapen eet ik nog een snackje. Gister kreeg ik mijn Prozis bestelling binnen en daar zat deze pudding bij. Mega lekker echt! Je kunt deze hier bestellen.

En dat was het voor vandaag. In totaal heb ik 1525 calorieën gegeten waarvan 38% koolhydraten, 27% eiwitten en 35% vetten.

WOENSDAG 7 MAART

Vandaag begin ik de dag met de vanille Skyr van de Lidl en wederom de Delicious protein granola van XXL Nutrition. Deze combinatie is nóg fijner dan die van maandag. Halverwege de ochtend is het weer tijd voor mijn portie cashewnoten. Nog steeds de ongezouten en gebrande variant, want dat zakje gaat natuurlijk gewoon leeg. Tussen de middag staan mijn volkoren roggecrackers weer op het menu. 4 stuks die ik besmeer met de pikante hummus van Lidl en wederom een halve komkommer.

Halverwege de middag lepel ik een bakje Protein leeg van Melkunie. Ik neem altijd de aardbeiensmaak. Mega danoontje vibes, alleen dan heel vullend. Na mijn werk rij ik naar huis, smeer ik 2 rijstwafels met appelstroop en vertrek ik weer richting de sportschool. Tijdens het trainen drink ik mijn BCAA’s, deze keer van Prozis en na het trainen neem ik een eiwitshakeje en een banaan.

Daarna is het tijd voor het avondeten. Ik ga voor burgers maar dan in een Way of Health jasje. Hiervoor gebruik ik de lean burger buns van Prozis, een vegetarische burger, een gebakken eitje en wat sla, tomaat en suikervrije ketchup. Feestje of niet?!

Na het eten eet ik nog het restje vanille Skyr van de Lidl en is het weer klaar met eten voor vandaag. In totaal streep ik 1702 calorieën af waarvan 41% koolhydraten, 33% eiwitten en 26% vetten.

DONDERDAG 8 MAART

Ik ontbijt vandaag met het laatste restje pancake mix van Scitec Nutrition. Echt mijn ultieme favoriet deze, ondanks het feit dat de macro’s niet per se een schoonheidsprijs verdienen. De micro’s wel en ook de smaak en structuur zijn een absoluut feestje. Halverwege de ochtend ga ik weer voor een bakje Protein van Melkunie. Zit hier altijd zo propvol van, herkenbaar?

Mijn lunch is hetzelfde al gister. Ik ben de enige thuis die hummus eet, dus dat bakje moet toch leeg. En ik vind het geen straf om een paar dagen hetzelfde te lunchen. Weer 4 volkoren roggecrackers dus met de pikante hummus van Lidl en een halve komkommer. Halverwege de middag is het weer tijd voor een eiwitreepje. Ik ga vandaag voor de cookies & cream van Grenade. Je shopt deze hier.

Ook vandaag staat er weer een training op de planning dus eenmaal thuis gaan er weer 2 rijstwafels met appelstroop naar binnen, maak ik mijn BCAA’s klaar en vertrek ik richting de sportschool. En ook vandaag als pre workout een eiwitshakeje en een banaan. Hier varieer ik dus nooit mee, vindt het gewoon lekker en de combinatie werkt voor mij heel goed. Het avondeten is vanavond zo simpel als maar kan. Ik kook 2 eitjes, snijd deze in plakjes en rol ze met wat gerookte kipfilet, kruidenkaas en ijsbergsla in een koolhydraatarme wrap van Mama Lupes. Die wraps kun je bestellen bij Afvallen met Bregje en dat moet je zéker doen want ze zijn heerlijk.

Wanneer Temptation Island begint eet ik nog snel een snackje. Ik ga vanavond voor 2 schijven verse ananas en dan is het weer gedaan voor vandaag. In totaal heb ik 1702 calorieën gegeten waarvan 38% koolhydraten, 30% eiwitten en 32% vetten.

VRIJDAG 9 MAART

Het laatste ontbijtje op kantoor voor deze week trap ik weer af met een bakje magere Franse kwark en de Delicious protein granola van XXL Nutrition. Rond een uurtje of 11 is het weer tijd om iets te eten. Deze keer ga ik voor 15 gram ongezouten (gebrande) cashewnoten en een bakje proteine pudding van Prozis. Die pudding is echt gevaarlijk lekker. Zou alle cupjes zo achter elkaar naar binnen lepelen. Mijn lunch is overigens weer weinig verrassend. Ik eet 4 volkoren roggecrackers met de pikante hummus van de Lidl (bakje is nu leeg) en in plaats van een halve komkommer ga ik vandaag voor een trostomaat. Rond een uur of 3 is het weer snack o’clock. Ik ga vandaag voor een reep van Barebells en wel de smaak Salty Peanut. Een kruising tussen een Snickers en een Lion. Mega lekker echt.

Na werk rij ik nog even richting de supermarkt voor boodschappen voor het avondeten. Toos inspiratieloos als ik ben ga ik voor een zakje aardappelpartjes in de schil, een potje worteltjes en een pakje flinterdunne kipfilet. Jup. Dit is mijn avondeten samen met een kloddertje Zaanse mayonaise. Na het avondeten eet ik nog een snackje. Ik neem een bakje Kvarg in de straciatella smaak en een appel.

Vandaag heb ik 1527 calorieën gegeten waarvan 39% koolhydraten, 31% eiwitten en 30% vetten.

ZATERDAG 10 MAART

De laatste dag in dit eetdagboekje en een rommelige dag vooral. Ik moet boodschappen doen, ik moet naar de kapper en dat allebei iets te dicht op elkaar. Daarom kies ik voor een snel en makkelijk ontbijtje in de vorm van een caseïne shake met ijsblokjes en water. Zit je sowieso vol van en is niet veel werk. Ik gebruik hiervoor de Prime Casein van Prozis die je hier kunt shoppen. Vergeet ook niet de code WAYOFHEALTH in te vullen bij het afrekenen voor 10% korting.

Na alle verplichtingen is het tijd voor een uitgebreide snack bij gebrek aan een fatsoenlijk ontbijt. Ik kreeg een Twix box binnen afgelopen week en besluit daar een lekkere mugcake mee te maken.

Omdat ik nog redelijk vol zit van de mugcake houd ik mijn lunch simpel. Ik bak 2 eitjes en verdeel hier 2 plakjes jong belegen kaas overheen. Gewoon 48+ hoor trouwens, ik hou niet van die rubberen lappen kaas. Zorg er gewoon voor dat het binnen de calorieën past. Halverwege de middag eet ik weer zo’n briljant goede proteïne pudding van Prozis. Wanneer Cerezo thuis is van zijn werk gaan we nog voor een rondje cardio naar buiten. Met 5 kilometer in onze beentjes ploffen we op de bank. Ik heb de frietjes al in de Airfryer gemikt dus het is slechts wachten tot we kunnen eten.

Tijdens de finale van Wie is de mol lepel ik mijn laatste proteïne pudding van Prozis weg. Doei verleiding in mijn koelkast! Vandaag heb ik 1678 calorieën gegeten waarvan 39% koolhydraten, 25% eiwitten en 36% vetten.

Weinig plaatjes, maar mijn hoofd is af en toe gewoon een zeef waardoor ik dingen niet vast leg. Ik hoop dat je het toch leuk vond om te lezen wat ik allemaal heb gegeten deze week. Haal er je inspiratie uit en onthoud vooral dat dit een manier van eten is die goed voor mij werkt. Ieder lichaam is anders en heeft andere voeding en hoeveelheden nodig. Voor op maat gemaakt advies kun je terecht in de shop.

Volg jij me al op Facebook, Instagram & Youtube?

3 thoughts on “MY WEEK IN FOOD #3

  1. Amy

    Hey Linda!

    Bedankt voor de inspiratie door deze blog!
    Het ziet er erg lekker uit allemaal en ik ben erg nieuwsgierig geworden naar die pudding!
    Zou je het recept voor die Twix mugcake ook willen delen?

    Liefs

    1. wayofhealth

      Graag gedaan! De mugcake komt denk ik niet online, misschien nog na wat finetunen maar dan zie je hem vanzelf verschijnen 🙂

  2. Amy

    O jammer, want ik zou die mugcake erg graag willen maken. Lijkt me super lekker!

    Liefs

Geef een reactie