MY WEEK IN FOOD #2

Vorige maand besloot ik de eetdagboekjes weer nieuw leven in te blazen. En zelfs met regelmaat. Wel op voorwaarde dat jullie er blij van zouden worden een aangezien dat overduidelijk uit de statistieken en uit jullie reacties is gebleken is hier nummer 2! Het zal een compleet ander eetdagboekje zijn qua opbouw. Vorige maand at ik namelijk koolhydraatarm en laag in calorieën om de balans weer een beetje te vinden na de feestdagen. Dit eetdagboek begint de dag na mijn meting bij Health Advies Breda. Samen met mijn coach Manouk besloot ik de koolhydraten juist flink omhoog te gooien om mijn progressie nog een extra boost te geven. Hoe dat er dan uit ziet ga ik je nu laten zien.

MAANDAG 29 JANUARI

Meer koolhydraten is voor mij best een uitdaging, maar wel één waar ik heel enthousiast van word. Love myself some carbs. Na een beetje gepuzzel gisteravond is het me gelukt om binnen mijn calorieënbudget te blijven en het verhoogde aantal koolhydraten te halen. Top. Ik begin de dag dan ook gelijk goed met 2 proteïne pannenkoeken die ik maakte met mijn lievelingsmix van Scitec Nutrition in de smaak white chocolate coconut. Deze kun je scoren bij Health Advies Breda trouwens. Aanrader. Halverwege de ochtend eet ik een appel en 20 gram ongebrande notenmix van Planters. Lievelings op dit moment. Voor ik het weet is het alweer tijd voor lunch. Ik ga voor 4 rogge crackers met 2 plakjes panpan 20+ kaas en een halve komkommer.

Ik werk vandaag alleen op kantoor en de dag vliegt echt voorbij. Ik vergeet bijna mijn 2e snack o’clock. Ik ga voor deze Oh Yeah! One Bar in de smaak peanutbutter chocolate cake. De. Hemel. ECHT! Je kunt hem bestellen in de Way of Health Shop. En ik drink een blikje NOCCO in de smaak perzik, kan de cafeïne wel gebruiken.

Eenmaal thuis is het tijd om te trainen. Ik schuif nog 2 rijstwafels met 30 gram appelstroop naar binnen als pre-workout, vul mijn beker met BCAA’s en besluit daarna dat ik toch niet zoveel zin heb en lekker thuis blijf. We eten vanavond heel simpel. Ik maak aardappelpuree van 75 gram gekookte aardappels, doe daar 150 gram gekookte snijboontjes bij en 2 gekookte eitjes. Beetje peper en zout erbij en klaar. Voor het slapen gaan eet ik nog 200 gram Skyr van de Lidl in de smaak vanille met 10 gram pure hagelslag. Vandaag heb ik 1565 calorieën binnen gekregen waarvan 40% koolhydraten, 30% eiwitten en 30% vetten.

DINSDAG 30 JANUARI

Ik start vandaag ook weer met de Skyr van de Lidl. Lievelings. Ik neem 200 gram mee naar kantoor en doe daar 40 gram van de Delicious Protein Granola van XXL Nutrition bij in de smaak chocolate caramel. Yum. Als snackje neem ik halverwege de ochtend 30 gram van de ongebrande notenmix van Planters. Mijn lunch is exact hetzelfde als gister, beviel me hartstikke prima. 4 crackers dus met 2 plakjes panpan 20+ kaas en een halve komkommer. Halverwege de middag is het weer snack tijd. Ik ga vandaag voor de Queen Cheaty van Gymqueen in de smaak white peanut dream. Een behoorlijke calorieënbom, maar ZO LEKKER. Je kunt deze hier bestellen.

Na mijn werk is het tijd voor boodschappen en daarna tijd voor cardio. Ik ga 5 kilometer lopen buiten, super fijn na een lange dag op kantoor. Daarna is het tijd voor het avondeten. Ik heb enorme trek in sajoer boontjes en trek dan ook een boemboe uit de kast. Ik kook nooit met pakjes en zakjes, maar hiervoor maak ik soms een uitzondering. Ik eet dit met 75 gram gekookte basmatirijst en vegetarische kipstuckjes van De Vegetarische Slager. ’s Avonds eet ik nog een appel en dat was het dan weer voor vandaag. Ik heb 1638 calorieën binnen gekregen waarvan 40% koolhydraten, 29% eiwitten en 31% vetten. Ik merk wel dat ik foto’s maken van wat ik eet nogal lastig vind deze week: EXCUSEZ-MOI. Ik ga proberen mn leven te beteren, oke?

WOENSDAG 31 JANUARI

Ik ontbijt vandaag weer met mijn lievelings proteïne pannenkoeken! Word intens blij van de smaak en van het gemak waarmee je ze klaar maakt. Rennen naar Health Advies Breda dus om ze ook te scoren.

Halverwege de ochtend is het weer tijd voor een snackje. Ik ga voor een appel en een rijstwafel met appelstroop. Meer carbs eten gaat me hartstikke prima af kan ik je vertellen. Tijdens de lunch duw ik 4 rogge crackers naar binnen met 40 gram harissa hummus van Jumbo eigen merk (yum!) en een halve komkommer. Rond een uur of 3 begint mijn maag weer om wat vulling te vragen en ik neem een Atkins reep. En niet zomaar één, maar de Caramel Fudge bar die je bij Afvallen met Bregje kunt bestellen. Hou je van fugde, dan hou je van deze reep. Dezelfde smaak, dezelfde structuur maar véél betere voedingswaarden. Echt een genietmomentje dit. Eenmaal thuis smeer ik nog 2 rijstwafels met 30 gram appelstroop en vertrek ik richting de sportschool. Ik train mn rug, triceps en buik en sluit de workout af met een eiwitshakeje en een banaan. Ik kies hierna weer voor een makkelijke maaltijd. Afgelopen weekend kreeg ik de koolhydraatarme wraps van Mama Lupes weer binnen (ook te bestellen bij Afvallen met Bregje) en ik beleg deze met de harissa hummus, wat kipfilet en rucola. Simple but good!

Voor het slapen eet ik nog 200 gram magere Franse kwark met 2 schijven verse ananas. Daarmee heb ik vandaag 1772 calorieën gegeten waarvan 44% koolhydraten, 26% eiwitten en 30% vetten.

DONDERDAG 1 FEBRUARI

Eigenlijk stonden er vandaag gebakken eitjes op het menu als ontbijt, maar daar had ik uiteindelijk toch geen zin in. Ik ging voor 200 gram Skyr vanille van de Lidl met 20 gram Delicious Protein Granola van XXL Nutrition in de smaak chocolate caramel. Rond een uur of 11 is het tijd voor een snackje. Ik ga weer voor 30 gram ongebrande noten. Tijdens de lunch eet ik 3 roggecrackers met 2 plakken jong belegen kaas erover verdeeld en wederom een halve komkommer. ’s Middags kies ik weer voor een eiwitreepje en deze keer de Grenade Carb Killa in de smaak Cookies & Cream. Kun je hier bestellen!

Als ik thuis kom is het gelijk tijd voor mn pre workout snackje. Ik eet zoals altijd 2 rijstwafels en smeer daar vandaag 20 gram appelstroop op. Tijdens het trainen drink ik mijn BCAA’s en ik sluit mn training af met een eiwitshakeje en een banaan. Terwijl ik die naar binnen sta te proppen begin ik aan het avondeten. Ik bereid krieltjes in de Airfryer, warm een potje worteltjes op (shoot me, soms ga ik gewoon voor de makkelijkste optie) en mik ook nog een kip krokantschnitzels in de Airfryer. Beetje Heinz reduced sugar ketchup erbij en ik ben gelukkig. Rond een uur of 8 schuif ik nog een schaaltje Kvarg naar binnen in de smaak vanille. Vandaag heb ik 1801 calorieën gegeten waarvan 38% koolhydraten (iets te weinig, oeps), 30% eiwitten en 32% vetten.

VRIJDAG 2 FEBRUARI

Laatste dag van de werkweek en ik ben kapot moe. Energie is mega laag en dat ondanks die extra koolhydraten. Nog 1 laatste dagje knallen en die dag begin ik met 200 gram magere Franse kwark en 40 gram Delicious Protein Granola van XXL Nutrition in de smaak chocolate caramel. Vind deze granola ZO lekker, alleen wel een béétje aan de prijs if you ask me. Halverwege de ochtend neem ik weer mijn 30 gram ongebrande noten. What’s new. Tijdens de lunch is het weer tijd voor 4 rogge crackers met de Balans 15+ smeerkaas van Eru en wat zwarte peper. Mijn middagsnackje is wederom een eiwitreep en wederom eentje uit mijn eigen shop. Ik ga vandaag voor de Grenade Carb Killa in de smaak Peanut Nutter. De. Hemel. Kun je overigens hier bestellen. Als avondeten ga ik voor iets mega lekkers. Ik gooi een zakje aardappelpartjes in de Airfryer en doe daar halverwege een oven kaassoufflé van Mora bij. Ik kook wat bloemkool en broccoli en eet dat erbij. Ook nog wat Heinz reduced sugar ketchup die je bij Afvallen met Bregje kunt bestellen. Maar die belandde pas op mn bord na de foto.

Na het avondeten schuif ik nog een appel naar binnen en that’s it for today! In totaal 1492 calorieën waarvan 42% koolhydraten, 27% eiwitten en 31% vetten.

ZATERDAG 3 FEBRUARI

Ik begin de eerst dag van het weekend met een feestje. Het is namelijk Ice Cream for Breakfast Day en als ik kan ontbijten met ijs zeg ik daar zéker geen nee tegen. Daarnaast kwam er afgelopen week een siliconen wafelvorm binnen die ik bij AliExpress bestelde dus de combinatie was al bepaald. Ik maakte een heerlijke proteïne wafel uit de Airfryer en topte deze af met 2 bolletjes Oppo Ice Cream in de smaak vanille en 50 gram aardbeien.

Hierna ga ik gelijk aan de slag. Er moet namelijk een slaapkamer verbouwd worden en daarvoor moet er gewit worden. Enorme hekel aan trouwens, maar wat moet dat moet. Nadat de eerste laag er op zit eet ik een handje ongebrande nootjes, 20 gram in totaal. Ik ga gelijk weer verder met de tweede laag zodat ik er vanaf ben. Beste oplossing bij dit soort ellendige klusjes: doorknallen. Wanneer ik klaar ben is het alweer lunchtijd. Ik bak 3 eitjes en verdeel daar een plak jong belegen kaas overheen. Super lekkere combinatie én heel vullend ook.

Als snackje eet ik halverwege de middag 3 Red Velvet Cake Bites van Optimum Nutrition. Het zou een luchte structuur moeten zijn, maar het zijn gewoon hardcore taaie eiwitreepjes. Wel een goeie smaak tho.

Zodra Cerezo thuis komt knallen we er nog 5 km cardio uit. Heerlijk na een hele dag binnen zitten. Daarna is het tijd voor iets lekkers. Net als in de vorige editie eet ik een bomvol bord met frietjes uit de Airfryer. Deze keer niet met mayonaise maar met de Heinz Reduced Sugar ketchup. Als avondsnack delen Cerezo en ik de restjes van de beker Oppo die nog in de vriezer staat. Vandaag tik ik 1809 calorieën af waarvan 38% koolhydraten, 26% eiwitten en 36% vetten.

Volg jij me al op Facebook, Instagram & Youtube?

2 thoughts on “MY WEEK IN FOOD #2

  1. Shopverslaafd

    Oh wat een heerlijke week aan eten!
    Hier sinds 2 weken weinig koolhydraten
    Ik krijg de kilo’s ( na het stoppen met roken yeahh) er maar met moeite af
    Ondanks bodypump en fitness. Ik volg wat weekmenus en het is wel te doen
    Al smokkel ik wel met wat rijst enzo

    1. wayofhealth

      Koolhydraten vermijden is eigenlijk geen goede manier om af te vallen. Ieder lichaam heeft namelijk andere behoeftes. Misschien een idee om eens te laten berekenen wat jouw lichaam nodig heeft om je doelen te bereiken ?

Geef een reactie