RECEPT | SUIKERVRIJE PUDDING FLIP

Afgelopen weekend werd ik weer eens getagd in het meest old school toetje wat ik me voor kan stellen: de vla flip. Mijn persoonlijke favoriet was vanille vla met chocoladevla en slagroom. Kon je me destijds voor wakker maken hoor. Je kunt hier al verschillende flip receptjes vinden. Bijvoorbeeld de proteïne flip, de paasflip met lemon curd en de banoffee kwark flip. Stuk voor stuk briljant lekker en met minstens zulke briljante macro’s. Maar geen van alleen komt zo in de buurt van de old school variant als de unit die ik vandaag met je ga delen.

Wat heb je nodig voor 2 personen?

  • 1 pakje Jell-O suikervrije vanille pudding, verkrijgbaar bij Afvallen met Bregje
  • 500 ml halfvolle melk
  • 60 ml Hershey’s chocolate syrup sugarfree, verkrijgbaar bij Body & Fitshop
  • 20 gram 100% pindakaas met stukjes, verkrijgbaar bij Albert Heijn
  • 10 gram granola, ik koos voor de Delicious Protein Granola van XXL Nutrition

Wat ga je doen?

  • Meng de inhoud van het pakje Jell-O met de halfvolle melk. Roer dit goed door met een garde en laat een half uurtje in de koelkast staan zodat het op kan stijven.
  • Wanneer de pudding klaar is pak je er een glas of een schaaltje bij.
  • Begin met een laagje pudding.
  • Schenk hierover 15 ml chocolate syrup.
  • Hier bovenop weer een laagje pudding en daarover de overige 15 ml chocolate syrup.
  • Verdeel 10 gram pindakaas over de chocolate syrup en top af met wat granola.
  • Het enige wat je nu nog hoeft te doen is genieten.

Wanneer je je aan de bovenstaande ingrediënten en hoeveelheden houdt bevat 1 pudding flip 266 calorieën waarvan 30,3 gram koolhydraten, 14,3 gram eiwitten en 10,9 gram vetten.

Laat je het me weten wanneer je dit recept zelf gaat maken? Ik vind het super leuk om jouw resultaat voorbij te zien komen op Facebook of Instagram, vergeet dus niet om me te taggen en gebruik te maken van de hashtag #wayofhealth.nl

Volg jij me al op Facebook, Instagram & Youtube?

Geef een reactie