RECEPT | EIWITRIJKE WRAP PIZZA’S

Deze fijne jongens heb je ook al voorbij zien komen in MWIF #1 en vandaag ga ik je dan eindelijk vertellen hoe je deze zelf kunt maken. Breng daarvoor even een bezoekje aan de webshop van Afvallen met Bregje  want zonder de koolhydraatarme wraps ga je deze briljante voedingswaarden niet halen. En geloof me, dat wil je juist wel. Daarnaast is deze webshop de hemel voor de low carb lovers onder ons. Genoeg gekletst wel he, laten we snel overgaan tot de orde van de dag.

Wat heb je nodig voor 1 persoon?

  • 1 Lavash Bread van Joseph’s, verkrijgbaar bij Afvallen met Bregje
  • 1 blikje tomatenpuree
  • 50 gram flinterdunne kipfilet
  • ¼ ui
  • 50 gram geraspte jong belegen kaas 48+
  • Handje verse spinazie

Wat ga je doen?

  • Verwarm de oven alvast voor op 200 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier.
  • Ik koos ervoor om het lavash bread eerst nog door de helft te snijden zodat ik mijn bakplaat wat handiger kon beleggen.
  • Verdeel de tomatenpuree over de lavash bread en breng eventueel nog wat op smaak met kruiden, ik gebruikte alleen een snufje zout en peper.
  • Snipper de ui fijn en strooi deze over de tomatenpuree heen.
  • Verdeel vervolgens de plakjes kipfilet over de lavash en strooi de kaas er overheen.
  • Zet de pizza voor ongeveer 5-6 minuten in de oven tot de lavash bread lekker krokant is geworden.
  • Top het nu af met de verse spinazie en you’re ready to go.

Wanneer je je aan de bovenstaande ingrediënten en hoeveelheden houdt bevat een portie voor 1 persoon 420 calorieën waarvan 25,6 gram koolhydraten, 37 gram eiwitten en 19,8 gram vetten.

Laat je het me weten wanneer je dit recept zelf gaat maken? Ik vind het super leuk om jouw resultaat voorbij te zien komen op Facebook of Instagram, vergeet dus niet om me te taggen en gebruik te maken van de hashtag #wayofhealth.nl

Volg jij me al op Facebook, Instagram & Youtube?

Geef een reactie