MIJN EETDAGBOEK – MEI 2017

De laatste keer dat ik een eetdagboekje met jullie deelde is alweer even geleden. In februari deelde ik mijn eetdagboek op basis van het voedingsschema van Health Advies Breda, op dat moment deed ik aan carb cycling. Inmiddels is dit alweer verleden tijd, carb cycling deed niets voor me. Sinds een maand of 3 houd ik me aan hetzelfde voedingsschema, de basis is wederom opgesteld door Health Advies Breda maar ik geef er sinds een maand mijn eigen draai aan. De macro’s die voor me opgesteld zijn houd ik aan, hoe ik ze invul wil nog wel eens verschillen. Op deze manier geef ik mezelf wat meer ruimte. Dat hele strenge begon averechts te werken en ik begon het plezier in mijn fitjourney compleet te verliezen. Maar goed, aangezien jullie het leuk vinden om te lezen wat ik zoal eet, hier dus weer een eetdagboek. Een week lang hield ik braaf alles bij in My Fitness Pal en deze keer zal ik ook mijn workout’s erbij vermelden.

Zoals altijd begin ik weer met een disclaimer. Dit eetdagboek is niet op basis van een dieet, het is ook geen garantie dat jij met dit voedingsschema dezelfde resultaten zult behalen. De calorieën en macro verdeling is samen gesteld op mijn leefpatroon en op de manier hoe ik sport. Zie het dan ook als inspiratie.

MAANDAG
Maandag staat altijd in het teken van krachttraining. Op deze dag zit ik dan ook wat hoger in mijn calorieën zodat ik er nog een fatsoenlijke training uit kan knallen. Wel zo fijn natuurlijk. Ik begin de dag om 9 uur met een ontbijtje op kantoor. Ik eet 200 gram magere Franse kwark met wat calorie- en suikervrij aardbeiensiroop van Walden Farms en 15 gram intens pure hagelslag van De Ruijter en nog wat ongebrande noten. Super fijne combi dit. Daarbij slik ik zoals iedere ochtend mijn supplementen, dit handige stripje is van TakeDaily en bevat speciaal voor mij samengestelde supplementen. Wil je hier meer over lezen klik dan hier.

Rond een uur of 11 is het tijd voor een tussendoortje. Ik eet 2 rijstwafels met AH 100% pindakaas, deze pindakaas bevat letterlijk alleen pinda’s en is mega lekker. Om half 1 is het lunchtijd op kantoor en is het tijd voor mijn minst variërende maaltijd van de week. Heel ernstig, doordeweeks eet ik dit iedere dag. Iets met een fase die maar geen einde lijkt te hebben. Ik eet 4 lichtgewicht crackers van Wasa met 20+ smeerkaas en een halve komkommer en een flinke lading zwarte peper. I love zwarte peper. Om 3 uur uur eet ik een eiwitreep en een koud blikje Coca Cola Zero. Om 5 uur is het tijd om naar huis te rijden. Ik kleed me om in mn gym outfit, eet nog 2 rijstwafels met appelstroop en drink een half blikje Red Bull Zero weg. Die laatste neem ik alleen als ik mn benen ga trainen omdat ik daar wel wat extra energie bij kan gebruiken, en today is legday! Ik train ongeveer een uurtje en verbrand daarbij 375 calorieën. Prima workout. Tijdens mijn workout drink ik 500 ml water gemixt met een scoop BCAA’s. Wanneer ik thuis kom ga ik koken en tijdens het koken eet ik een kleine banaan en drink ik een eiwitshake als post workout snack. Het avondeten schuif ik pas rond half 8 naar binnen en bestaat vandaag uit 100 gram aardappelpuree, 100 gram worteltjes, 50 gram ijsbergsla, een vegetarische schnitzel en wat ketchup. Jum.

Voor dat ik naar bed ga eet ik rond 9 uur nog een schaaltje met 175 gram Griekse yoghurt van Optimel in de vanille smaak (bij gebrek aan de koffie smaak, boehoe!) en 15 gram ongebrande notenmix van AH huismerk. Vandaag heb ik 1811 calorieën gegeten waarvan 41% koolhydraten, 30% eiwitten en 29% vetten. Volgens mijn Polar A360 heb ik 2123 calorieën verbrandt vandaag.

DINSDAG
Vandaag is officieel een rustdag, maar toch vul ik die vaak nog in met een workout. Wel een LISS workout van ongeveer een uurtje wat prima past onder het begrip ‘actief herstel’. Ik ontbijt met 2 proteïne pannenkoeken en slik wederom mijn supplementen van TakeDaily. Ook vandaag is het om 11 uur weer tijd voor mijn tussendoortje. Vandaag kies ik voor 2 rijstwafels met appelstroop. Achteraf had ik beter voor pindakaas kunnen gaan want mijn maag begint na een uurtje alweer te roepen om meer. Om half 1 eet ik 3 lichtgewicht crackers van Wasa met 20+ smeerkaas, zwarte peper en een halve komkommer.

Om 3 uur is het weer tijd voor een tussendoortje en ik heb het nodig. Ongoing honger vandaag. Ik eet weer een eiwitreep en drink ook nog een blikje Coca Cola Zero leeg. Om 5 uur is het tijd voor boodschappen. Een uitdaging vandaag voor mij en mn rammelende maag. Uiteindelijk neem ik alleen maar mee wat ik nodig heb. Eenmaal thuis nog geen tijd om te eten, eerst nog even lopen. Ik loop 5,2 kilometer in ongeveer 40 minuten en verbrand hierbij 332 calorieën. Hierna is het eindelijk etenstijd. Ik eet 2 volkoren wraps met een klein beetje kruiden roomkaas, 2 handjes ijsbergsla, gerookte kip en 2 gekookte eitjes.

Vlak voor het slapen drink ik nog een eiwitshake en eet ik een Pink Lady appel. Eerlijk is eerlijk, ik ga met een rammelende maag naar bed vandaag. Gelukkig is dit niet iets wat me dagelijks gebeurt. Ik heb vandaag 1622 calorieën gegeten waarvan 40% koolhydraten, 29% eiwitten en 31% vetten. Volgens mijn Polar A360 heb ik 2104 calorieën verbrandt vandaag.

WOENSDAG
Vandaag staat er weer een krachttraining op de planning wat gelijk staat aan meer eten. Fijn. Ik begin de dag met 175 gram milde kwark kokos van Campina met 15 gram intens pure hagelslag van De Ruijter. Met een beetje verbeelding zit je een soort van Bounty weg te lepelen. Daarbij eet ik nog een handje ongebrande noten en slik ik braaf mijn supplementen van TakeDaily. Om 11 uur is het tijd voor mijn eerste tussendoortje en vandaag ga ik weer voor 2 rijstwafels met pindakaas, misschien wel mijn lievelingstussendoortje op het moment.

Tijdens de lunch werk ik 3 lichtgewicht crackers weg van Wasa met 20+ smeerkaas, zwarte peper en een halve komkommer. Rond 3 uur is het tijd voor het 2e tussendoortje en dat is wederom een eiwitreep. Aan het einde van de middag krijg ik trek en drink ik een lekker koud blikje Coca Cola Zero. Werkt net iets beter dan tegen de trek dan een simpel flesje water. Of het ligt aan mij natuurlijk. Eenmaal thuis eet ik 2 rijstwafels met appelstroop en maak ik mijn BCAA’s klaar voor tijdens het trainen. Vandaag staan borst en triceps op het programma, ik train weer ongeveer een uurtje en verbrand 395 calorieën. Tijdens het koken drink ik mijn eiwitshakeje en eet ik een kleine banaan. Ik kook vaak snel en simpel op trainingsdagen en zo ook vandaag. Ik maak tomatenrijst en eet daarbij wat ijsbergsla en een krokante kipschnitzel van Vivera.

Voor het slapen eet ik nog 100 gram magere kwark met een Pink Lady appel en wat kaneel. Ik heb vandaag 1814 calorieën gegeten waarvan 42% koolhydraten, 28% eiwitten en 30% vetten. Volgens mijn Polar A360 heb ik 2153 calorieën verbrandt vandaag.

DONDERDAG
Net als dinsdag is het vandaag een rustdag. Ik start met 2 proteïne pannenkoeken en mijn supplementen van TakeDaily. Mijn tussendoortje is hetzelfde als gisteren: 2 rijstwafels met pindakaas, heerlijk. Ik besef me overigens heel goed dat ik nogal een gewoontediertje ben hoor! Iets met smeerkaas bij de lunch en pindakaas als snack, can’t help it! Moet ik mijn lunch nog verklappen? Voor de afwisseling zijn het vandaag 4 lichtgewicht crackers van Wasa met verder hetzelfde recept als alle andere dagen van deze week. Om 3 uur eet ik een eiwitreep, hier varieer ik overigens wel dagelijks mee. Ik heb hier meestal 4 of 5 verschillende varianten van in de kast liggen, simpelweg omdat ik nooit kan kiezen tussen al dat lekkers.

Na werk moet ik eerst nog langs de supermarkt en wederom met een rammelende maag. Het lukt me wederom om niks te snacken mee te nemen, in plaats daarvan kies ik voor een blikje Coca Cola Zero Lemon die ik onderweg naar huis opdrink. Eenmaal thuis is het weer tijd voor LISS. Ik loop weer mijn 5,2 kilometer in 40 minuten en verbrand hierbij 347 calorieën. Eenmaal thuis doe ik 200 gram aardappelpartjes en een kipburger in de Airfryer. In de tussentijd snijd ik 150 gram champignons en bak deze met wat peper en zout. De aardappelpartjes eet ik met wat ketchup. Superfijn maaltijdje dit. Als snack voor het slapen eet ik 200 gram Optimel Griekse stijl in de smaak vanille met 10 gram golden granola van My Muesli die ik laatst binnen kreeg. Meer paste (helaas) niet meer binnen mn macro’s.

Vandaag heb ik 1622 calorieën gegeten waarvan 40% koolhydraten, 27% eiwitten en 33% vetten. Volgens mijn Polar A360 heb ik vandaag 2131 calorieën verbrandt.

VRIJDAG
Ik ontbijt vandaag met de rest van de Griekse yoghurt van gisteravond en eet hierbij een handje ongebrande notenmix. Ook vandaag slik ik mijn supplementen van TakeDaily. Ik kan hier normaal gesproken nogal vergeetachtig in zijn, maar op de één of andere manier is dit niet meer van toepassing sinds ik gebruik maak van Take Daily. Je kunt jouw eerste TakeDaily trouwens met €10,- korting bestellen als je gebruik maakt van de code ‘WAYOFHEALTH’.

Om 11 uur is het weer tijd voor de inmiddels vertrouwde rijstwafels met pindakaas en tussen de middag eet ik 3 lichtgewicht crackers van Wasa met 20+ smeerkaas, zwarte peper en een halve komkommer. Om 3 uur eet ik weer braaf een eiwitreep die ik een beetje wegspoel met Coca Cola Zero. Eenmaal thuis maak ik mijn pre workout snackje klaar die standaard bestaat uit 2 rijstwafels met appelstroop. De snelle suikers geven me net even dat extra beetje energie wat ik kan gebruiken. Vandaag train ik mijn schouders en biceps, mijn minst favoriete workout. Op de één of andere manier gaat deze nooit fijn. Tijdens mijn workout drink ik 500 ml water met een scoop BCAA’s. Ik train een klein uurtje en verbrand 311 calorieën. Als post workout neem ik een eiwitshake en een kleine banaan en dan is het weer tijd om te koken. Vandaag doe ik wat krieltjes in de Airfryer, ik kook voor mezelf 200 gram bloemkool en voor vriendlief warm ik een blikje bonenmix op. On the side een vegetarische burger van Vivera met ketchup. Voor het slapen eet ik nog 150 gram magere Franse kwark met calorie- en suikervrij aardbeiensiroop van Walden Farms en 15 gram intens pure hagelslag van De Ruijter. Vandaag heb ik 1804 calorieën gegeten waarvan 39% koolhydraten, 31% eiwitten en 30% vetten. Volgens de gegevens uit mijn Polar A360 heb ik vandaag 2123 calorieën verbrandt.

ZATERDAG
Weekend betekend meestal dat ik wat meer variatie heb in mijn eetpatroon. Niet per se heel erg veel, maar de crackers met smeerkaas komen in het weekend in ieder geval nooit voorbij. Scheelt al iets, right?! Mijn ontbijt bestaat vandaag uit 200 gram magere Franse kwark, een paar Gymqueen Tasty Drops in de smaak marshmallow en 50 gram golden granola van My Muesli. Als tussendoortje eet ik 2 rijstwafels met pindakaas, ik kan niet zonder mn pindakaas guys! Als lunch bak ik 3 proteïne pannenkoekjes van Gymqueen in de smaak sweet snowball. Ik smeer hier 15 gram Queenella op, eet er wat verse aardbeien bij en klaar is mijn superfijne lunch. Je kunt deze mix en de Queenella met 10% korting bestellen in de Gymqueen webshop als je gebruik maakt van de code ‘QueenLinda10’.

Halverwege de middag eet ik nog een eiwitreep en voor ik het weet is het alweer tijd voor het avondeten. Ik haalde laatst de nieuwe courgette pizzabodem van Magioni en beleg deze met 50 gram tomato frito, 1 tomaat in stukjes gesneden, 50 gram courgette, 25 gram gesnipperde rode ui, 30 gram gegrilde kipfilet en 40 gram geraspte mozzarella. Ik breng dit nog een beetje op smaak met wat zeezout en zwarte peper. Superfijne en macro friendly combinatie dit. Ook op de bloemkoolbodem smaakt deze combinatie trouwens prima. ’s Avonds eet ik nog een klein handje walnoten en dat was het voor vandaag. Ik heb vandaag 1612 calorieën gegeten waarvan 40% koolhydraten, 27% eiwitten en 33% vetten. Volgens mijn Polar A360 heb ik 1878 calorieën verbrandt.

ZONDAG
Deze dag hou ik mijn macro’s niet zo strak bij. Wel probeer ik om maximaal op onderhoud te eten, maar dit lukt me zeker niet altijd! Op zondagochtend duik ik altijd nog even de sportschool in en vandaag is het weer tijd voor de beentjes. Ik ontbijt licht met 3 rijstwafels, ik beleg deze met appelstroop, pindakaas en queenella en drink daarbij een half blikje Redbull Zero. Ik kan de energie wel even gebruiken. Tijdens het trainen drink ik mijn BCAA’s en na het trainen drink ik een eiwitshake en eet ik een kleine banaan. Met mijn workout heb ik 477 calorieën verbrandt.

Na mijn workout vertrekken we naar Breda, ik lunch pas na mijn huidplooimeting en eet een halve baguette met kaas en een heleboel rauwkost. In de auto naar huis snacken we de Bounty protein’s weg die ik kreeg bij Health Advies Breda. ’s Avonds eten we zelf gesneden frietjes uit de Airfryer. Ik kruid ze met cayennepeper en zeezout en eet ze weg met ketchup. En dat was het voor vandaag. Weinig foto’s gemaakt en geen calorieën/macro’s geteld. Vind ik overigens ook niet zo erg om dat 1 keer in de week te laten, op den duur weet je vanzelf wat je ongeveer kan eten om binnen je calorieën budget te blijven. Mijn Polar A360 verteld me overigens dat ik vandaag 2238 calorieën heb verbrandt.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren met mijn eetdagboekje, heb je vragen laat ze dan achter in de comments of neem contact met me op via Facebook of Instagram.

Volg je me al op Facebook & Instagram?

Geef een reactie