FIT BLIJVEN IN 2017

De feestdagen en de maand januari liggen alweer even achter ons. De afgelopen 2 maanden heb ik jullie adviezen gegeven hoe je het beste om kunt gaan met de feestdagen en hebben we je geholpen met het maken (en volhouden) van goede voornemens. Ook heb ik je uitgelegd hoe tracken werkt en hoe je dit toe kunt passen. Daarnaast heb ik een workout samen gesteld waarmee je thuis goed kunt trainen wanneer je geen tijd, zin of budget hebt om naar de gym te gaan. In een gym trainen is wel altijd het beste. Ik adviseer ook echt altijd krachttraining om je lichaam te “shapen”. Ik heb je ook laten zien wat ik op een dag eet. Dan zie je ook echt dat ik niks te klagen heb qua voeding want met deze lifestyle hoef je totaal geen honger te hebben. Precies de reden waarom ik totaal geen fan ben van het Killerbody Dieet waarbij je geleerd wordt van je hongergevoel te houden.

Maar fit zijn in 2017, wat is nou fit zijn he… Dat is voor iedereen weer anders.. De één voelt zich fitter als hij 2 keer per week naar de gym gaat. De andere voelt zich pas fit als hij een laag vetpercentage heeft. Maar om dit vol te houden voor een heel jaar, is consistentie heel erg belangrijk. Het wordt al iets makkelijker als je met een goede vriend(in) gaat trainen. Dan verzet je je training minder snel. Maar wat als je nu gedreven steeds naar de gym gaat, maar eigenlijk niet weet wat je moet doen. Dat je denkt “waar ben ik mee bezig?”. Kijk dan of de gym waar je gaat begeleiding geeft. Doen ze dit niet, kijk dan eens rond voor een goede online coach, een “coach in je broekzak”.

Beloon jezelf ook eens als je progressie hebt geboekt. Waar houden vrouwen van?? Shoppen!! Dus ga dan bijvoorbeeld eens de stad in om een nieuw sportoutfit shoppen, hoe tof is dat!

Tenslotte wil ik je nog een paar extra tips geven om het maximale uit je vetverbranding te halen.

  1. Zeg af en toe eens NEE als je een stukje taart krijgt aangeboden. Een stukje taart kan heus wel eens, maar kies bewust.
  2. Je nachtrust is heel erg belangrijk, zorg dat je voldoende slaap krijgt.
  3. Probeer stress zoveel mogelijk te vermijden.
  4. Onthoud dat er geen goede of slechte voedingsmiddelen bestaan. Je lichaam weet niet of je een Big Mac eet of een appel. Maak zelf bewuste keuzes.
  5. Meld je aan bij My Fitness Pal en start eens om je voeding bij te houden.
  6. Bereken je onderhoudniveau en houd een klein tekort aan.
  7. Houd je vast aan een eetpatroon.
  8. Neem vaker de benenwagen. Loop eens naar de supermarkt, neem eens de trap in plaats van de lift. Probeer dit dagelijks toe te passen.
  9. Zeg eens NEE tegen cola en andere frisdranken.
  10. Probeer wat meer eiwitten in je voedingspatroon toe te passen.

Lukt dit allemaal niet, dan kun je alsnog aanmelden bij mij in de coaching! Ik wens jullie veel succes!

Liefs Danny

⠀⠀⠀

⠀⠀

 

 

Geef een reactie