REVIEW | FITCHEF

Vandaag heb ik weer een review voor je klaar staan. Het is tenslotte nog steeds januari en de goede voornemens spelen voor sommigen nog steeds een rol. Dan kan ik het me zo voorstellen dat je oog wel eens op dit boek is gevallen. Fitchef draait niet om een dieet, maar om gezonde en eiwitrijke voeding. Precies wat mij persoonlijk aansprak, want eiwitrijk koken vind ik hier en daar nog best wel een uitdaging. Of nou ja, variëren in eiwitrijk koken vind ik best wel een uitdaging. Ook de no-nonsens uitstraling van het boek sprak me direct aan. Voor degenen die me al een tijdje volgen of mij persoonlijk kennen is het geen nieuws dat ik niet hou van poes pas, bijzondere ingrediënten en meer van dat soort gekkigheid. Doe maar gewoon normaal, dan doe je volgens dit Zeeuwse meisje al gek genoeg. Fitchef leek zo op het eerste gezicht een perfect kookboek voor mij, of dit ook daadwerkelijk zo is ga ik je nu vertellen!

First things first, wat is Fitchef eigenlijk precies? Dat het een receptenboek is met 105 eiwitrijke recepten heb je al kunnen lezen op de cover van het boek. Maar het is meer dan alleen een receptenboek. Naast de recepten vind je in het boek ook handige informatie over het ontwikkelen van een gezond eetpatroon. Je leert niet alleen wat je moet eten, maar ook waarom en wat de verschillende macronutriënten doen voor je lichaam. Voor mij persoonlijk geen nieuwe informatie, maar ik kan me zo voorstellen dat dit voor een beginner echt super interessant is. Ook vind je in het boek een formule om jouw dagelijkse calorie behoefte te berekenen. Omdat dit iets is wat van veel factoren afhankelijk is, is het in mijn ogen een uitkomst dat je dit in het boek kunt terug vinden. Je leert dus echt gezond te eten, met voldoende calorieën per dag. Of je nou af wilt vallen of juist een beetje aan wilt komen, dit boek is jouw nieuwe vriend!

De 105 recepten die je in Fitchef terug kunt vinden zijn onderverdeeld in de verschillende maaltijdcategorieën, maar ook vind je gezonde tussendoortjes en desserts terug. Daarnaast zijn de recepten ook nog onderverdeeld in koolhydraatarme en koolhydraatrijke recepten. Ook voor vegetariërs zijn er voldoende opties. En wat ik persoonlijk nog het aller fijnste vind aan dit boek is dat de ingrediënten die gebruikt worden gewoon in de supermarkt te verkrijgen zijn, alle recepten zijn snel te bereiden en vragen geen vergevorderde cooking skills.

De recepten zijn óf geïllustreerd, inclusief naam van het ingrediënt. Dit stukje humor kan ik overigens heel erg waarderen, je zal maar net vergeten zijn hoe knoflook er uit ziet! Of ze zijn gefotografeerd zodat je gelijk ziet wat voor een feestje op jouw bord belandt als je het recept gaat maken. De afwisseling hiertussen vind ik heel erg leuk, én origineel! Ook zijn bij ieder recept de macro’s per portie vermeld. Wanneer je net als ik graag wilt weten wat je binnen krijgt is dit super fijn. Maar ook wanneer je wat meer inzicht wilt krijgen in wat je binnen krijgt heb je hier wat aan.

Dan de vraag of Fitchef zijn geld waard is. Het boek is met zijn €37,95 namelijk niet de goedkoopste is zijn soort. Wanneer je echt een dieet wilt volgen dan kan ik je dit boek niet adviseren, het boek is hier niet op ingericht. Ben jij fanatiek aan het sporten en wil je wat balans brengen in je voeding dan is dit boek wél een aanrader voor je. Het helpt je namelijk om alle voedingsstoffen binnen te krijgen die jouw spieren nodig hebben, wat vervolgens weer zal zorgen voor een betere groei van je spiermassa en een daling van je vetpercentage. Maar ook wanneer je simpelweg gezonder wilt leven en gezonder wilt eten is dit boek een aanrader. Alle recepten van Fitchef zijn namelijk zo ingericht dat jij iedere dag alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt, niet alleen goed voor je lichaam maar het geeft je ook een verzadigd gevoel.

Al met al ben ik super enthousiast over het boek. Het is informatief en het scheelt je een heleboel krakende hersenen wanneer je een zo gezond mogelijke, uitgebalanceerde maaltijd op tafel wilt toveren. Dikke aanrader if you ask me! Wil je het boek bestellen, dan kan het via onderstaande afbeelding.

Wat vind jij van Fitchef? Laat het me weten in de reacties hieronder, hoe meer meningen hoe beter voor de twijfelaars onder ons! Mocht je nog vragen hebben over het boek dan kun je die ook hieronder kwijt, ik zal mijn best doen ze zo goed mogelijk te beantwoorden!

Volg je mij al op Instagram?