REVIEW | FAJAH LOURENS – KILLERBODY 2

Na het enorme succes van het Killerbody Dieet was het natuurlijk niet meer dan logisch dan dat er een vervolg zou komen. En lucky us, dat vervolg is een aantal dagen geleden gelanceerd! Misschien heb je hem al in huis, of misschien heb je de enigszins negatieve berichten van uit de media opgevangen (ik vraag me overigens oprecht af waar deze negativiteit op is gebaseerd), maar misschien sta je er ook nog wel compleet blanco in of twijfel je of je het boek wel of niet aan moet schaffen. Hoe dan ook, het boek viel afgelopen week op mijn deurmat en de afgelopen dagen heb ik het uitgebreid voor je bekeken. Mijn bevindingen ga ik dan ook met je delen! Wil je ook weten wat ik van het eerste boek vond? Klik dan op deze link. Maar first things first.. het is tijd voor de review van Killerbody 2!

Het eerste boek is bij mij wel in de smaak gevallen. De voedingsschema’s heb ik niet gevolgd, de trainingsschema’s daarentegen wel. En die vond ik fijn, en zwaar, sommigen zelfs héél zwaar. But without struggle there’s no progress! Dat gezegd hebbende zal ik gelijk maar duidelijk zijn: workout’s ga je in dit boek niet vinden. De kaft van het boek zegt het eigenlijk al, Killerbody 2 is er op gericht om je op gewicht te houden en deze lifestyle vol te kunnen houden. Als je het mij vraagt een super slimme zet, want aan het einde van een dieet raken veel mensen toch de draad een beetje kwijt en is de kans om in oude patronen terug te vallen aanzienlijk groot. Ik ben dan ook super enthousiast over het feit dat Fajah hierover heeft nagedacht!

In Killerbody 2 wordt je geleerd hoeveel je mag (kan) eten en wat de juiste macro verhoudingen zijn. Het bevat achtergrondinformatie over de macro- en micronutriënten en wat ze voor je lichaam doen en ook de verschillende lichaamstypes komen weer aan bod. Deze informatie heb je nodig om voor jezelf in kaart te brengen wat jouw persoonlijke caloriebehoefte is. In het boek vind je een formule om dit ook daadwerkelijk te kunnen berekenen. Heel handig, want je hebt dit nodig om een voedingsplan voor jezelf samen te kunnen stellen. Je vindt in het boek 2 handige invulschema’s om je berekeningen op te kunnen schrijven.

En dan is het tijd om je voedingsplan daadwerkelijk uit te werken. Wanneer je dit voor het eerst doet is dit een behoorlijke puzzel, maar hoe langer je ermee bezig bent, hoe sneller je hierin wordt. In het boek vind je een aantal handige tips die je goed op weg kunnen helpen en ook is er een voorbeeld voedingsplan weergegeven voor 1 dag. Wat ook fijn is, is dat bij de recepten die je verderop in het boek kunt vinden alle macro’s vermeld staan. Scheelt je een hoop rekenwerk, zeker in het begin! Voor het uitwerken van je voedingsplan zijn er 4 invulschema’s in het boek te vinden, voor 4 weken. Deze 4 weken zou je eventueel zelfs kunnen herhalen als je dat fijn vindt. Zorg dan wel voor voldoende afwisseling tussen de 4 weken, anders raak je het op den duur wel een beetje beu!

En dan is het tijd voor de recepten. Ongeveer 3 kwart van het boek bestaat uit recepten. Persoonlijk ben ik hier wel blij mee. Ik zal eerlijk zeggen dat ik een béétje bang was voor het zoveelste receptenboek, maar gelukkig staat er ook nog wat nuttige achtergrondinformatie bij zodat je als lezer ook weet waarom je bepaalde dingen eet. Ik vind dit in ieder geval wel erg fijn.

Over de recepten ben ik super enthousiast! De foto’s zijn prachtig, de macro’s staan netjes bij de recepten genoemd en er worden geen overdreven dure of moeilijk verkrijgbare ingrediënten gebruikt. Het meeste kun je gewoon in de supermarkt vinden, en de meeste Killerbody Dieet volgers hebben de zakken whey en caseïne ook wel in huis staan. Easy does it! Je kunt recepten vinden voor het ontbijt, de lunch, het diner en natuurlijk is er ook een gedeelte met heerlijke snack recepten. Allemaal macro friendly!

Een aantal van mijn (op het eerste gezicht) favorieten! Deze krokante kipspiesjes als lunch, dit ziet er toch té lekker uit! En het enige wat je nodig hebt is wat kip, havermout, eiwitten en kruiden. En die muffins! Ik ben gek op muffins, en zeker als ontbijt. Het is ook geen geheim dat ik regelmatig ontbijt met één van mijn eigen ontbijtcakejes. Maar goed, deze muffins maak je met wat havermout, eiwitten, hüttenkäse, whey, amandelmelk en blauwe bessen. Meer dan de helft van deze ingrediënten staan standaard in mijn keuken! Zoals ik net al aangaf vind ik dit echt heel erg fijn. Niks is vervelender dan een lekker recept zien in een kookboek en dan nog de deur uit moeten omdat je een bepaald ingrediënten niet in huis hebt. Of erger, de hele stad af moeten zoeken naar een winkel die dat ene ingrediënt verkoopt. Gaat je met de recepten in Killerbody 2 in ieder geval niet gebeuren.

Het roti recept is het recept waar ik het meest nieuwsgierig naar ben. Mijn vriend is Surinaams en dus de perfecte persoon om dit recept op uit te testen. Ik zou hem alleen wel zonder de pannenkoek eten, die pannenkoek geeft een hoop extra koolhydraten terwijl ik het qua smaak weinig toe vind voegen. Maar, that’s just me! Wat ik overigens wel grappig vind; op de foto zie je kikkererwten in het gerecht zitten, alleen vind je die niet terug op de ingrediëntenlijst. In het vorige boek zaten hier en daar ook wat kleine (snelheids-/slordigheids-) foutjes, dat zet zich dus ook door in dit boek 😉 Als laatste de stukjes worteltaart met eiwitrijke frosting. Geen geraffineerde suikers, makkelijke ingrediënten en het ziet er uit als een feestje om op te eten.

Mijn conclusie is eigenlijk heel simpel. Ik vind het wederom een top boek! Het is geschikt voor iedereen, jong of oud, het maakt écht niet uit. Ook wanneer je niet af wilt vallen of in shape wilt blijven is dit een superleuk boek met leuke en soms innovatieve gerechten van huis, tuin en keuken ingrediënten. Bij twijfel in dit geval gewoon doen, ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt. Je kunt het boek hier bestellen voor €20,-. Keep up the good work Fajah, maar let een klein beetje op de spellings- en slordigheidsfoutjes hier en daar. Ik vind het niet heel erg, maar toch staat het net niet zo professioneel terwijl het boek daar wel de uitstraling naar heeft!

Ik ben super benieuwd naar jouw mening over Killerbody 2! Je kunt me dit laten weten in de reacties hieronder. Hier kun je ook terecht als je nog vragen hebt over het boek, ik zal mijn best doen ze zo goed mogelijk voor je te beantwoorden.

Volg je mij al op Instagram?

1 thought on “REVIEW | FAJAH LOURENS – KILLERBODY 2