FIT | UPDATE HEALTH ADVIES BREDA

Zoals je misschien wel weet ben ik al een tijdje onder begeleiding bij Health Advies Breda. Dit omdat mijn resultaten stagneerden en ik eigenlijk altijd maar wat aanrommelde. Dat wierp ook zeker zijn vruchten af, maar op een bepaald punt is het toch wel fijn om te weten wat écht helpt bij het behalen van je doel. Mijn doel is het verlagen van mijn vetpercentage. Wel een doel wat ik in fases aan wil pakken om het voor mezelf leuk te houden. Anyway, de begeleiding van Health Advies Breda gaat samen met periodieke check up’s. Deze zijn niet verplicht, maar werken wél enorm motiverend! Mijn eerste check up had ik eind augustus, 3 weken na de start van mijn voedingsschema. Mijn vetpercentage was na die 3 weken met 1,6% gedaald. Inmiddels is er betreft dit onderwerp een kleine radiostilte ontstaan. En de enige die daar de schuldige van is, ben ik…

Mijn laatste check up was op de eerste dag van mijn vakantie. Na de goede meting liep ik vol motivatie en enthousiasme de winkel uit, want wauw, na die 3 weken had ik best een goed resultaat behaald en dat is eigenlijk de beste motivatie die je maar kunt hebben. Maar goed, vakantie dus. We zijn niet weg geweest, alleen af en toe wat dagen hier en daar. Maar toch ben je je structuur kwijt, of laat ik het bij mezelf houden: IK was mijn structuur kwijt. De eerste week had ik het nog redelijk onder controle, maar de tweede week was een regelrechte flater. Ik sprak met mezelf af dat ik na mijn vakantie alles weer op zou pakken. Makkelijker gezegd dan gedaan, want zoals je misschien weet begon ik na mijn vakantie met mijn nieuwe baan. Deze nieuwe baan kwam ook met een uur extra reistijd per dag en dit in combinatie met alle nieuwe indrukken en het enorm warme weer resulteerde in enorme vermoeidheid waardoor ik het vaak niet op kon brengen om te koken (de stokbroodjes met ongezond beleg waren mijn beste vriend) en trainen kwam er al helemaal niet van. Al met al duurde het bijna 4 weken voordat ik alles weer op de rit had. In die periode heb ik me niet gewogen en een nieuwe meting zag ik al helemaal niet zitten. Ik zocht contact met mijn coach Willem en kreeg van hem wat variatietips voor mijn schema, en die tips waren achteraf gezien precies wat ik nodig had. De motivatie kwam terug en de 2 weken die volgden waren om door een ringetje te halen. Ik sprak met mezelf af dat ik die 2 weken af zou sluiten met een nieuwe meting. Ik moest de schade die ik had aangericht maar gewoon onder ogen komen.

Inmiddels alweer 2 weken geleden stapte ik met een klein beetje zenuwen (ja, echt!) de auto in richting Breda. Willem was er niet en Zwier nam het van hem over. Hij vertelde me dat dit een deel van het proces is, het gaat met up’s en down’s en het is juist goed om ook te komen meten op de momenten dat het even wat minder gaat. En eigenlijk heeft Zwier daar helemaal gelijk in! Na mijn verhaal gedaan te hebben was het tijd voor de meting. Ik had geen verwachtingen, alleen de hoop dat mijn vetpercentage niet omhoog was gegaan. Als het gestagneerd zou zijn, dan was het voor mij al goed. Maar ik werd blij verrast, na deze slechte weken was mijn vetpercentage toch weer met 1% gedaald. Opluchting! Maar ook ergens een beetje weggestopte frustratie hoor, want ik had al veel verder kunnen zijn als ik alles op de rit had gehouden. Maar goed, what if.. Mijn voedingsschema werkt in ieder geval als een trein, ALS ik me er aan houd dan he.. Gelukkig gaat dit tot op de dag van vandaag meer dan goed! Inmiddels heb ik ook een nieuw trainingsschema gekregen waar ik de afgelopen week mee ben begonnen. Ik heb iedere dag maximaal kunnen genieten van de spierpijn, dus effectief kan ik het wel noemen. Wat ik trouwens ook heel fijn vind is dat mijn trainingsschema prima thuis is uit te voeren, perfect voor mij en mijn aversie voor sportscholen.

Alles bij elkaar waren het voor mij een paar lastige weken, maar de meting was een enorme opluchting én een enorme motivatie om weer keihard aan de slag te gaan. Mocht je in hetzelfde schuitje zitten als ik, dan kan ik je alleen maar adviseren om de confrontatie aan te gaan. De coaches zijn er niet alleen wanneer het goed gaat, maar kunnen je juist ook goede tips geven wanneer het wat minder gaat! Het is alweer bijna tijd voor de volgende meting, so I keep you guys posted!

Wil je zelf ook een bezoekje brengen? Dat kan! Je kunt altijd binnen lopen, maar je kunt ook van te voren even checken of er tijd voor je is (handig als je een stukje moet reizen!).

Gegevens
Health Advies Breda
Tolbrugstraat 15a
4811 WN Breda
076 514 5384
info@healthadviesbreda.nl
www.healthadviesbreda.nl

Openingstijden
Maandag 13.00 – 18.00
Dinsdag 10.00 – 18.00
Woensdag 10.00 – 18.00
Donderdag 10.00 – 21.00
Vrijdag 10.00 – 18.00
Zaterdag 10.00 – 17.00
Zondag 12.00 – 17.00


Bron kopafbeelding

1 thought on “FIT | UPDATE HEALTH ADVIES BREDA

Geef een reactie