NIEUW | GUILTY PLEASURES

Guilty pleasures? Tussen al deze gezonde recepten en tips voor een gezonde levensstijl? Dat klopt! Want ook al eten we gezond, er is altijd een moment in de week dat we een cheatmeal of zelfs een hele cheatdag inlassen. En die cheat momenten zijn nog nuttig ook! Ons lichaam is slim, heel erg slim. Dus wanneer jij je aan een strak eetschema houdt waarin je je calorie inname beperkt houdt dan kan je lichaam het idee krijgen dat het uitgehongerd wordt. Door af en toe los te gaan met een cheatmeal of een cheatday kun je dit voorkomen. Daarnaast voelt het ook gewoon fijn om toch af en toe nog ‘iets lekkers’ te kunnen eten.

Vaak wordt er bij een cheatmeal gekozen voor ongezonde voeding; croissants, macarons, chocolade, patat, pizza, misschien ga je wel lekker naar Mc Donalds of bak je een stapel pannenkoeken die je rijkelijk belegd met verschillende soorten suiker. Kan allemaal! Maar volgens ons kan het ook net iets anders zonder in te leveren op smaak.

Volgende week zal het eerste recept onder het kopje ‘Guilty Pleasures’ online komen. Wat je kunt verwachten? Guilty Pleasures, maar op basis van ingrediΓ«nten die net iets beter zijn voor je lichaam. Zo gebruiken we in onze recepten kokosbloesemsuiker, palmsuiker en natuurlijke zoetstoffen zoals stevia in plaats van witte suiker. Dit omdat de glycemische index van deze suikers een stuk lager ligt en deze producten nog enigszins voedingsstoffen bevatten in tegenstelling tot witte suiker wat zodanig bewerkt is dat het niets bevat wat goed is voor je lichaam.  Zo zullen we dus ook geen gebruik maken van tarwemeel, bloem en zelfrijzend bakmeel, maar kiezen we voor meelsoorten als speltmeel, kokosmeel en havermeel. Eigenlijk hetzelfde wat je al terug zag komen in onze reguliere recepten. Het grootste verschil zal hem zitten in de macro’s. We zullen deze er nog steeds bij vermelden, omdat we weten dat het fijn is om je voeding ook te tracken op cheatdays. Maar ook om je inzicht te geven in wat het gebruik van andere ingrediΓ«nten doet met de macro’s. Vergelijk een chocolade muffin uit de supermarkt bijvoorbeeld eens met een chocolade muffin op basis van kokosmeel zonder toegevoegde suikers. Aan de smaak zal het in ieder geval niet liggen! De macro’s zullen uiteraard niet gelijk liggen aan de macro’s die je van ons gewend bent, maar hey, het blijven Guilty Pleasures!

Heb je een lievelings cheatmeal waar je graag eens een verantwoordere variant van wilt eten? Laat het ons weten in de reacties hieronder, dan gaan wij ermee aan de slag!

Geef een reactie