REVIEW: HUGH FEARNLEY-WHITTINGSTALL | VEG!

Het boek ‘Veg! met groenten in de hoofdrol’ geschreven door Hugh Fearnley-Whittingstall is op dit moment één van mijn favoriete kookboeken.

Toen ik me begon te realiseren hoe milieu vervuilend en dieronvriendelijk de bio-industrie werkelijk was begon ik mij te interesseren in het vegetarisme en de hele ‘lifestyle’ die het met zich meebracht. “Vanavond ga ik vegetarisch eten!” was de gedachte die meteen bij mij op kwam. Maar waar begin je nou? Alleen aardappels en groente is ook zo’n saaie bedoeling op mijn bord. Zelf houd ik nou eenmaal van lekker eten en deze behoefte wilde ik liever niet opzij zetten, jullie wel dan? Daarnaast kun je mij ook niet echt bekronen met de titel ‘keukenprinses’. Koken op zichzelf kan mij nogal eens onzeker maken. Maar gelukkig is daar een prachtig boek genaamd Veg! Een lekker dik boek met prima uit te voeren recepten voor bijvoorbeeld ook de ‘beginnende keukenprinses’.

“Dit is een groente kookboek. Of het ook een vegetarisch kookboek is, hangt misschien af van jouw overtuigingen en je keuzes. Het is niet geschreven door een vegetariër, of met de intentie jou of iemand anders te bekeren tot het vegetarisme” -Hugh Fearnley-Whittingstall

Een paar recepten zijn al met succes tot een heerlijk gerecht bereid. In het boek zijn diverse recepten met de flespompoen te vinden. Dit was ook erg handig toen ik twee grote flespompoenen van mijn buurvrouw had gekregen. De gedachte van ‘wat nu dan?’ was direct weg met de recepten uit dit boek. Ook zijn de recepten van de twee vegetarische Sandwiches een aanrader. Geen mogelijkheid tot aanbranden, het is gezond, overheerlijk en dus is een succes bij deze verzekerd!

“We moeten meer groente eten en minder vlees, want groente is beter voor ons en voor onze planeet” -Hugh Fearnley-Whittingstall

Veg! heb ik gekocht in de winkel ‘Dille & Kamille’ en kost €24,95. Het boek is ook online verkrijgbaar via deze link.

Wil je meer van dit soort artikelen lezen? Neem dan een kijkje op de site van de groene zus of bekijk haar Instagram account!