RECEPT | PROTEIN BANANABREAD

Bananenbrood is er in 1001 varianten. Op de site vind je al een recept voor een basis bananenbrood waar je maar een paar ingrediënten nodig hebt. Maar omdat bananenbrood niet altijd lekker in mijn macro’s past ben ik wat gaan spelen met het toevoegen van eiwitpoeder. Na aardig wat failures (dat hoort erbij..) heb ik nu eindelijk een recept voor een smeuïg bananenbroodje met een goede verhouding van koolhydraten en eiwitten. Dit bananenbroodje bevat 280 calorieën waarvan 36,7 gram koolhydraten, 22,1 gram eiwitten en 4 gram vet.


Voor 1 persoon heb je nodig;

  • 40 gram fijngemalen havermout
  • halve banaan
  • 1 eiwit
  • 15 gram eiwitpoeder (ik gebruikte Whey Perfection van Body & Fitshop)
  • halve theelepel bakpoeder
  • scheutje ongezoete amandelmelk
  • cakevorm 12 cm

Wat ga je doen?

  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Maal de havermout fijn in een foodprocessor. Wanneer je ultra fine oats gebruikt kun je deze stap overslaan.
  • Prak de banaan in een kom en voeg het eiwit en een scheutje amandelmelk toe. Mix dit tot er een glad mengsel ontstaat.
  • Voeg de droge ingrediënten toe aan het mengsel (havermout, eiwitpoeder, bakpoeder) en mix dit tot een glad en luchtig beslag.
  • Vet de bakvorm in of bekleed met wat bakpapier en giet het mengsel erin.
  • Zet voor ongeveer 25 minuten in de oven.

Laat je me weten wat je er van vond in de reacties hieronder? Klik hier voor meer lekkere recepten en volg onze Instagram account voor kijkjes achter de schermen!

2 thoughts on “RECEPT | PROTEIN BANANABREAD

    1. wayofhealth

      Is het ook! Dit receptje is voor een klein bananenbroodje, goed om te proberen! En het eiwitpoeder kun je eventueel weglaten! Ben benieuwd of het je bevalt!

Geef een reactie