WAT ETEN WE VANDAAG?

Vandaag deelt Aneta van Love4Seasons haar eerste artikel voor Way of Health! We zijn super blij met haar en ze trapt gelijk goed af met een heerlijk receptje!

Heb je nog geen idee wat voor potje je voor vanavond klaar wilt maken? Dan is deze curry met paksoi en kipstukjes wel wat voor jou. Een voordeel is dat je niet lang in de keuken hoeft te staan want dit heerlijke simpele maaltje staat binnen 15 minuten op tafel.

Wist je dat paksoi familie is van de Chinese kool? Het is een groente waar heel veel antioxidanten in zitten. Daarnaast zit er in deze kool veel vitamine B en is hij rijk aan mineralen zoals calcium, ijzer en zink. Alleen maar voordelen dus!

Wat heb je nodig (voor 2 personen):

wat eten we vandaag

Hoe maak je het klaar:

Snij de kip in kleine stukjes en doe ze in een kom. Marineer de kip met 1 el rode curry en een scheut wok olie. Doe ondertussen wat water in de pan en kook de rijst zoals op de verpakking staat aangegeven. Verhit een wokpan en bak de kipstukjes hier in. Snij ondertussen de paksoi. Houd het groene gedeelte en het witte gedeelte van de paksoi gescheiden. Wanneer de kipstukjes gaar zijn voeg je er 3 el rode curry bij en het witte gedeelte van de paksoi. Laat dit een minuutje doorbakken. Tot slot mag de kokosmelk erbij en roer dit door tot de melk rood wordt. Laat dit geheel voor ongeveer 3 minuten pruttelen. Giet de rijst af en schep het op een bord samen met het currymengsel en je kan aan tafel.

gerecht aneta

Bon appetit!

Wil je meer heerlijke en simpele gerechten proberen? Neem een kijkje op onze receptenpagina of op www.love4seasons.nl

Geef een reactie