THUIS SPORTEN: HOE JE HET VOL KUNT HOUDEN

Thuis sporten is ideaal, maar het vraagt wel wat van je discipline! Voordeel is dat je er niet de deur voor uit hoeft en er geen ogen op je gericht zijn zoals in de sportschool. Maar thuis zijn er tal van afleidingen waardoor het thuis sporten snel uit kan pakken tot een kleine mislukking. Wil je weten hoe je het dan toch tot een succes maakt? Lees dan verder!

Om te beginnen; zoek uit waar de drempel voor jou ligt en neem deze weg. Voor mij werkte het bijvoorbeeld niet om na het avondeten nog een workout te doen. Na het eten zat ik te lekker op de bank en won de bank het uiteindelijk van mijn discipline. Nu plan ik mijn workouts zodra ik thuis kom uit mijn werk. In het begin was dat wel even pittig maar na een tijdje hoort het bij je dagelijkse routine.

Minstens zo belangrijk; stop met het verzinnen van excuses! Wanneer je een strak en gezond lichaam wilt moet hiervoor gewerkt worden. Werkt het niet op de ene manier, zorg dan dat je een manier zoekt die wΓ©l voor je werkt. Thuis sporten valt of staat met discipline.

Zorg daarnaast dat je wat basis attributen in huis hebt zodat je allerlei kanten op kunt. Met een yogamatje, een set lichte dumbells (3 – 5 kg), een set zware dumbells (6 – 8 kg) en een kettlebel (8 – 12 kg) kom je al een heel eind en kun je bijna alles doen; van squats tot deadlifts en van triceps tot biceps. Ook is het fijn om goede sportkleding aan te schaffen. Het is erg verleidelijk om thuis in je kloffie te trainen maar een sport tight, een goede sport bh en een luchtige top maken het bewegen een stuk comfortabeler.

Wat ook belangrijk is, is dat je workouts uitzoekt die je leuk vindt om te doen. Op You Tube kun je tal van HIIT workouts vinden of programma’s als de 30 day shred. Ook kun je werken met een app als Nike+ Training Club. Van welk soort workout je ook houdt, online is er genoeg te vinden! Daarnaast zijn programma’s als de Kayla Itsines Bikini Body Guide en Insanity perfect om thuis te doen. De sleutel hierin is plezier. Wanneer je de workout leuk vindt om te doen is de stap om je ertoe te zetten een stuk kleiner!

En last but not least; muziek! Zonder muziek kan ik niet lekker trainen! Op Spotify kun je playlists maken afgestemd op de workout die je van plan bent te gaan doen. Of je zet gewoon de radio aan natuurlijk! Vooral tijdens pittige HIIT workouts sleept de muziek me erdoorheen doordat het je afleidt van de tijd die je nog moet!

Hoe krijg jij jezelf aan het sporten thuis of ga je toch liever naar de sportschool? Laat het ons hieronder weten in de reacties!

 

2 thoughts on “THUIS SPORTEN: HOE JE HET VOL KUNT HOUDEN

  1. John-John

    Leuk stuk! Je zegt: “wanneer je een strak en gezond lichaam wilt, moet hiervoor gewerkt worden”. Immers hoe zuur het ook is maar het lichaam dat je nu hebt, en waar je niet tevreden over bent, heb je ook voor gewerkt. Waarschijnlijk ook al heel lang. Als je hetzelfde blijft doen, zal je hetzelfde krijgen. Doe je wat anders, krijg je wat anders.

    1. wayofhealth

      En dat is precies wat mensen heel erg vaak vergeten wanneer ze niet snel genoeg resultaat zien van hun harde werk! Bedankt!

Geef een reactie