REVIEW: FAJAH LOURENS | KILLERBODY DIEET

Op 18 april 2016 lanceerde Fajah Lourens haar boek; Killerbody Dieet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Fajah alleen volg op Instagram maar dat ik me verder nooit echt heb verdiept in haar fitjourney en haar concept My Killer Body Motivation. Toen ik in een uitzending van RTL Boulevard zag dat haar boek compleet werd afgebrand wekte dat toch enige nieuwsgierigheid bij mij op. Is het echt ZO slecht? Ik heb het boek aangeschaft en ben blij verrast!

Het Killerbody Dieet is een compleet schema waar je 12 weken mee aan de slag kan. Dit kan zowel thuis als in de sportschool. Het boek is zowel geschikt voor de startende sporter als voor de meer ervaren sporter. De voedingsschema’s zijn vooral gefocust op vrouwen maar in het boek is een kanttekening te vinden waardoor je er als man zijnde ook mee aan de slag kunt. Eigenlijk een heel allround boek dus, wat ik erg positief vind, en marketing technisch gezien vooral erg slim!

IMG_2752

De oefeningen zijn heel duidelijk geillustreerd. Fajah beeld ze zelf uit en dit werkt voor mij prima. Wanneer je wat minder bekend bent met oefeningen kan het misschien wat lastiger zijn, maar wanneer je de bijbehorende instructies volgt kom je er wel uit. De trainingsschema’s zijn opgedeeld in 3 fases. Iedere fase volg je 4 weken en per week zijn er 3 trainingsdagen. Voor iedere dag staat er een workout in het boek die je thuis uit kunt voeren. Train je toch liever in de sportschool, dan zijn hier aparte trainingsschema’s voor te vinden in het boek. Het aantal herhalingen en de benodigde apparaten staan hierin genoteerd zodat je precies weet wat je te doen staat.

IMG_2753

De eetschema’s zijn goed opgesteld. Naar mijn idee wel wat laag in calorieën maar in combinatie met de trainingsschema’s zul je hier ongetwijfeld mee afvallen. Ook is er een eetschema te vinden voor sporters waar ik me persoonlijk meer in kan vinden. Wat ik ook erg positief vind is dat de eetschema’s niet alleen een dieet vormen maar ook een goede basis zijn om jezelf een nieuwe levensstijl aan te meten qua voeding. Er wordt niet gecrasht, je krijgt alle benodigde voedingsstoffen binnen en er wordt gelet op de verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Ik had het zelf fijner gevonden als de macro’s erbij vermeld hadden gestaan, maar wanneer je alles invoert in een app heb je het ook op een rij.

IMG_2754

Waar ik vaak over val bij dit soort eetschema’s is dat ik dingen niet lekker vind of niet kan eten vanwege een voedingsallergie. Hier heeft Fajah aan gedacht en ze biedt je dan ook een lijst met alternatieven aan. Ook vind je achter in het boek een aantal makkelijke en heerlijke recepten die prima passen binnen het programma. Bij de recepten staan de macro’s wél vermeld, top! (I’m a sucker for macro’s!).

Tenslotte nog een groot pluspunt aan dit boek: voordat je de trainings- en voedingsschema’s onder je neus gewreven krijgt geeft Fajah je meer inzicht in haar programma door uitleg te geven over koolhydraten, eiwitten en vetten en wat ze met je lichaam doen. Over de verschillende lichaamstypen en de daarbij behorende kenmerken met betrekking tot spiermassa en vetpercentages en nog zoveel meer. Ik las het boek in één ruk uit en ondanks dat ik wel over wat basiskennis beschik was dit voor mij alsnog leerzaam. Ik kan dan ook alleen maar positief zijn over het Killerbody Dieet. Op wat kleine spellingsfoutjes na dan.

Twijfel je om het boek aan te schaffen? Niet nodig! Je kunt het boek hier bestellen!

5 thoughts on “REVIEW: FAJAH LOURENS | KILLERBODY DIEET